۲۶۰ پروژه نیمه تمام در بخش سلامت استان فارس وجود دارد

نجابت گفت: ۲۶۰ پروژه نیمه تمام در بخش سلامت استان فارس وجود دارد و به یک هزار میلیارد تومان بودجه لازم دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، علی اکبر رامجردی، امروز یکشنبه (20 آذر) در نشست خبری با موضوع «مشاركت خيرين در تكميل پروژه های نيمه تمام عرصه سلامت» که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: یکی از مشکلاتی که با فرمول های موجود لاینحل است اتمام پروره های نیمه تمام است که با بودجه و روند موجود اتمام آن تمام نمی شود.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس با اشاره به الگوبرداری مشارکت خیرین حوزه سلامت  با بیش از ۶۰۰ پروژه نیمه تمام در حوزه مختلف بیان کرد: بنا شده است با مشارکت خیرین در هر بخش روی آن کار شود و  حوزه سلامت با ۲۶۰ پروژه بیشترین پروژه نیمه تمام دولتی است که در این پروژه ها دولت متعهد است و علاوه بر آن خیرین هم پروژه هایی دارند و  یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.

وی افزود: خیرین در ۱۷۰ پروژه به اعتبار ۵۳۶ میلیارد تومان توسط  مجمع خیرین به دولت کمک خواهند کرد و برخی از پروژه ها که بالای ۵۰ درصد هستند در اولویت قرار دارند و ۶۲ پروژه توسط خیرین تامین شده که هفت پروژه در شیراز است.

رامجردی اضافه کرد: در پروژه های دیگر که عموما بیمارستان هستند خیرین پای کار آمده اند که جدا از پروژه های دولت است.

وی تصریح کرد: توانمندی در دولت باید با سازمان برنامه ریز همراه باشد و در هماهنگی بین بخشی باید به میزان حداقلی دست پیدا کنیم و در پروژه هایی که نیاز است مشارکت خیران و مردم هم باید مشخص شود.

رامجردی ادامه داد: امسال شمار پروژه های خیر ساز هشت پروژه با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و تا پایان ۱۴۰۲ تعداد زیادی از پروژه های خیر ساز را به نتیجه می رسانیم و امید است الگویی برای سایر قسمت ها در فارس باشد.

وی با اعلام اینکه نیاز سنجی ها انجام شده است هم گفت: با ساز و کار قوی یک هزار و ۱۴۰ نیاز در سامانه نیاز سنجی بارگذاری و بروز رسانی می شود.

رامجردی افزود: پزشکان خیر نیز مانند قشرهای دیگری بودند و در جامعه پزشکی فقراد خیری داشتیم که صندوق حمایت از دانشجویان را تشکیل دادند که اکثرا پزشکان و اساتید حامی آن هستند و از ابتدای امسال نزدیک به پنج هزار میلیارد وام ارائه داده است و لازم است تا پزشکان بیشتر پای کار باشند و باید به دلیل مشغله ای که دارند مشارکت را افزایش دهند.

محمود نجابت، هم گفت: خیرین پزشکی در تجهیرات بیمارستانی و خرید دستگاه ها مشارکت دارند و برخی در خدمات درمانی با موسسات خیریه کار می کنند و جای کار بسیاری است.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تکمیل پروژه های نیمه تمام سلامت در فارس برنامه ریزی شده است اما به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم ها این مشکل تشدید یافته است.

وی اضافه کرد: استاندار فارس پیشنهاد داد که از کمک مردمی استفاده شود تا 260 پروژه نیمه تمام در بخش سلامت انجام شود و 210 پروژه نیمه تمام بهداشتی شامل خانه بهداشت، مرکز سلامت و ...، 50 پروژه نیمه تمام درمانی است که 40 پروژه مربوط به شیراز و 220 پروژه مربوط به فارس است که یک هزار میلیارد تومان بودجه لازم دارند.

محمد خادمی، مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم تاکید کرد: ۲۶۰ پروژه نیمه تمام در استان در حوزه پزشکی و درمانی داریم که عمدتا در مناطق محروم هستند و با اعتبارات دولتی و یا مشارکت خیرین آغاز شده اند اما منابع دولتی پاسخگو نیست.

مهرداد شریفی، هم با تاکید بر اینکه در سال گذشته توسعه خوبی در افزایش تخت های بستری در سطح استان داشته ایم، اظهار کرد: عمده بیمارستان ها خیر ساز بوده است و خیرین تخت های بیمارستانی را توسعه داده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: جای دیگری که خیرین آماده اند تجهیز بخش های مختلف بیمارستانی است که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۲ میلیارد تومان خیرین در حوزه درمان مشارکت کرده اند که عدد قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: خرید تجهیزات پزشکی گاها شاید پول زیادی نخواهد اما خیرین می توانند در این حوزه ورود کنند و نیازمندی تجهیزات پزشکی نیز در اختیار مجمع خیرین است.

شریفی در این نشست همچنین با تاکید بر شیوع سرطان گفت: سرطان یکی از بیماری های مرگ آور و جز سه علت اصلی مرگ در کشور است و بیمارستان سرطان جنوب در توسعه و کیفیت خدمات درمانی کارگشاست و درخواست مشارکت خیران را داریم تا بیمارستان ظرف چند سال آینده به بهره برداری برسد.

کد خبر 1239020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha