۷۰ میلیون لیتر سوخت دوم برای نیروگاه سیکل شیروان ذخیره شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی گفت: امسال ۷۰ میلیون لیتر سوخت دوم (گازوییل) برای نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در زمان قطعی گاز ذخیره شده است.

مجتبی شکوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ذخیره سازی سوخت دوم این نیروگاه برای زمان قطعی گاز در فصل زمستان از ماه های گذشته انجام شده تا با تدابیر انجام شده مشکلی در زمینه سوخت نداشته باشیم.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اینک مخازن سوخت نیروگاه شیروان پر است و با هماهنگی های انجام شده برای فصل زمستان هر چه قدر نیاز باشد، تامین خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: گاز سوخت اصلی نیروگاه شیروان را تشکیل می دهد که گازوییل به عنوان سوخت دوم با شروع فصل سرما و افت و قطعی گاز جایگزین می شود.

 

مدیر شرکت گاز شیروان هم گفت: الان پنج روز است به دلیل کمبود گاز کشور این نیروگاه از سوخت مایع استفاده می کند.

 

خداوردی اکبرزاده اظهارکرد: مصرف گاز این نیروگاه تا هفته گذشته، سه میلیون مترمکعب در شبانه روز بود که در برخی از روزهای سال در فصل تابستان به  ۶۸۰۰ میلیون مترمکعب هم می رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه نخست امسال میزان مصرف گاز این نیروگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است و زیر مجموعه شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت اداره می شود و حدود دو درصد برق کشور را تامین می کند.

 

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزار و ۴۳۴ مگاوات ظرفیت نصب شده دارد و در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.

 

 

کد خبر 1239029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha