فعالیت ۱۳ تشکل کارگری و ۱۲ انجمن صنفی در آران و بیدگل

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل از فعالیت ۱۳ تشکل کارگری و ۱۲ انجمن صنفی در این شهرستان خبر داد.

حسن اربابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در حال حاضر ۱۳ تشکل کارگری و ۱۲ انجمن صنفی در شهرستان آران و بیدگل فعال است.

 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل افزود: تشکیل تشکل های کارگری و کارفرمایی، شوراهای اسلامی کار و انجمن های صنفی در شرکت ها و واحد‌های اقتصادی شهرستان آران و بیدگل ضروری است.

 

اربابی افزود: شوراهای اسلامی کار و انجمن های صنفی بازوی حمایتی کارآفرینان و کارفرمایان در امر تولید و امید بخش جامعه کارگری در رفع مشکلات و برآورده شدن نیازهایشان هستند.

 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل از تشکیل قریب الوقوع انجمن صنفی مدیران و کارکنان امور اداری واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: امیدواریم با تشکیل این انجمن و فعالیت های آن بخشی از دغدغه کارفرمایان در خصوص کمبود نیروی کار رفع و جایگاه نیروی انسانی در واحدهای صنعتی ارتقا یابد.

 

اربابی، تشکیل کمیته های انضباط کار را به عنوان مکمل قانون کار به منظور تشویق و ترغیب کارگران کوشا و ساعی و جلوگیری از کم کاری و نقض قوانین در شرایط کنونی در شرکت های تولیدی را امری لازم دانست و گفت: برای تشکیل کمیته های انضباطی در کارگاه ها و شرکت ها بایستی واحد مربوطه با هماهنگی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نسبت به تشکیل شوراهای اسلامی کار و یا انجمن های صنفی در واحد خود اقدام کنند.

 

وی در ادامه افزود: کمیته های انضباط کار بر اساس اصل ۳ جانبه گرایی متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و سرپرستان و با توجه به آئین نامه انضباط کار که به تصویب اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان می رسد نسبت به نقض قوانین و مقررات شرکت براساس تنبیهات مقرر در آئین نامه تشکیل جلسه نموده و مبادرت به صدور رای می کنند.

 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل افزود: تشویق و ترغیب کارگران شاخص و برجسته واحدهای مربوطه از دیگر وظایف و اختیارات کمیته های انضباط کار است.

کد خبر 1239034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha