زیست بوم فرهنگ و هنر مقدمه ای هدفمند و تحول فرهنگی مستمر در سیستان و بلوچستان

کارشناس پژوهش حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: زیست بوم فرهنگ و هنر یک مجموعه کامل از اطلاعات درباره فرصت ها، ظرفیت ها، داشته ها، اولویت ها و چالش های فرهنگی و مقدمه ی هدفمند و تحول فرهنگی مستمر در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «فاطمه آچنگان» کارشناس پژوهش و مدیر تهیه و تنظیم سند زیست بوم در حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: سند زیست بوم فرهنگ و هنر در حوزه هنری در حال نگارش و به روز رسانی می باشد.

 

وی افزود: این سند یک مجموعه کامل از اطلاعات و داده ها درباره فرصت ها، ظرفیت ها، داشته ها، اولویت ها و چالش های فرهنگی و اجتماعی در سیستان و بلوچستان است که در آن مجموعه ای از مولفه های هویت بخش سیستان و بلوچستان اعم از وقایع مهم معاصر، نام نگاری شهداء و مفاخر استان، فهرستی از میراث مادی و معنوی استان، مهم ترین مسئله ها و چالش های اجتماعی و فرهنگی، توصیفی از زیر ساخت های موجود فرهنگی، هنرمندان توانمند استان، وضعیت فرم ها و گونه های هنری و داده هایی از این قبیل نگاشته شده است که مجموعا مواد لازم برای برنامه ریزی فرهنگی را در اختیار سیاست گزاران و متولیان حوزه فرهنگ و سایر حوزه های خدماتی  در استان می گذارد.

 
کارشناس پژوهش و مدیر تهیه و تنظیم سند زیست بوم در حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان  ادامه داد: فعالیت های پژوهشی این سند از سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و نسخه اولیه آن در اواخر سال 1400 آماده گردیده است و اکنون نیز در حال تصحیح نسخه نهایی و بروزرسانی است و تا پایان دی ماه 1401 به بهره برداری خواهد رسید و در قالب مراسمی در استان رونمایی خواهد شد.  

در فرایند تهیه این سند مجموعه ای شامل 40 نفر از کارشناسان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی ، رسانه و غیره مورد توجه بودند و از نظرات آن ها در این شیوه پژوهشی که می توان از آن با نام شیوه دلفی یاد کرد؛ استفاده شده است. این نظرات در قالب ارسال فرم برای کارشناسان و نشست های حضوری و مباحثه ای با کارشناسان و پژوهشگران گردآوری گردیده است

کد خبر 1239049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha