طرح توانبخشی در بین ۲۰۰ معلول استان زنجان اجرا می شود

حسینی از اجرای طرح توانمندسازی افرادی دارای معلول در بین ۲۰۰ نفر از سالمندان و معلولان استان زنجان خبر داد و گفت: بیش از ۳ هزار نفراز افراد دارای معلولیت تحت پوشش از لوازم توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سلمان حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از وسایل کمک توانبخشی، مناسب سازی محل زندگی، خودرو معلولین و پلاک خودرو این افراد و حمایت ویژه از دانشجویان معلول از جمله اقدامات موثر در اجرای این طرح است.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به طرح توانمندسازی افراد دارای معلولیت برای ۲۰۰ نفر از سالمندان، و افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی و ضایعه نخاعی در شهرستان های زنجان، خدابنده و خرمدره اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، افراد دارای معلولیت قادر خواهند بود با استفاده از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در راستای استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی کنند.

 

وی با اشاره به خدمات مستمر مالی از ارائه خدماتی چون  شناسایی، ارزیابی و نیازسنجی وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی خبرداد و اضافه کرد:  خدماتی چون ارائه وسایل کمک‌توانبخشی از قبیل ویلچر، واکر، تشک طبی، ارتز و پرتز، سمعک و کفش طبی و... خرید خدمات و پرداخت کمک هزینه خدمات توانپزشکی شامل) کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی‌ و شنوایی سنجی، پرداخت کمک هزینه جهت مناسب‌سازی خودرو شخصی و منزل افراد دارای معلولیت از دیگرخدمات چرخه حمایتی بهزیستی جهت افراد دارای معلولیت است.

 

حسینی اضافه کرد: در حال حاضر مجموعاً ۷۰ مرکزغیردولتی (روزانه، شبانه روزی، و مراکز مثبت زندگی) در حوزه توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می دهند.

کد خبر 1239073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha