اینترنت، انرژی و دانش بنیان ها؛ محورهای دیدار سفیر ایران با وزیر برنامه ریزی عراق

«محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در دیدار با « محمد علی تمیم» معاون نخست وزیر و وزیر برنامه ریزی عراق، محورهای متنوعی را به تبادل نظر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در دیدار با « محمد علی تمیم» معاون نخست وزیر و وزیر برنامه ریزی عراق، محورهای متنوعی را به تبادل نظر گذاشت. در این دیدار درباره توسعه روابط دو کشور در حوزه های مختلف همچون ادامه صادرات گاز و برق ایران به عراق، گسترش همکاری ها در زمینه استاندارد، تشکیل شرکتهای بازرسی مشترک، فنآوری اطلاعات و دولت الکترونیک و همچنین پیگیری مطالبات بانکی کشورمان، ساز و کار پرداخت این بدهی و خسارت های شرکت های فنی و مهندسی ایرانی، گفتگو و تبادل نظر به عمل آمد.

در این ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی ایران برای اجرای پروژه های جدید نیروگاهی در عراق، استفاده از تجربیات ایران در زمینه بهره برداری بهینه از منابع آبی در مصارف کشاورزی، ایجاد شبکه اتوماسیون اداری و دولت الکترونیک، راه اندازی شبکه اینترنت مستقل با بهره گیری از توانمندی شرکت های دانش بنیان ایرانی، ایجاد زیرساخت های اجرای کنوانسیون حمل و نقل بین المللی جاده ای و انتقال تجربیات کشورمان در زمینه احداث پارک های علمی و فنآوری نیز تاکید کرد.

بیانیه وزارت برنامه ریزی عراق نیز با تاکید بر جنبه های متنوع این دیدار تصریح کرده است که «این ملاقات، نتایج سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به ایران را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده است.»

در بیانیه این وزارتخانه عراقی بر پیگیری و بررسی دو پرونده برق و آب و تدابیر اتخاذ شده در این باره تاکید شده است.

وزارت برنامه ریزی عراق علاوه بر وظایف کلی سازمانی، سه مجموعه دیگر ملی این کشور شامل سازمان استاندارد و کنترل کیفیت، مرکز ملی آمار و مرکز ملی تحول اداری و فنآوری اطلاعات را برعهده دارد.

کد خبر 1239298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha