بهره گیری از ظرفیت مساجد و گروه های جهادی، لازمه ایجاد تحول در کارآفرینی است

طلبه جهادی و کارآفرین و مسئول گروه جهادی صراط مستقیم گفت: بی شک بهره گیری از ظرفیت مساجد و گروه های جهادی، لازمه ایجاد تحول در امر اشتغال و کارآفرینی است.

 مسعود شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که فعالیت های جهادی، دامنه ی وسیع و متنوعی از کارهای فرهنگی، عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و ... را شامل می شود،گفت: چه در دوران پس از شیوع کرونا و چه قبل تر از آن یکی از رویکردهای مهم گروه های جهادی، توجه به معیشت مردم و به خصوص زمینه سازی برای کارآفرینی و اشتغال بوده است.

 

طلبه جهادی و کارآفرین و مسئول گروه جهادی صراط مستقیم افزود: در همین راستا گروه جهادی صراط مستقیم چه در سطح استان قم و چه مناطق محروم لرستان، نسبت به بحث آموزش های منتهی به اشتغال و کارآفرینی اهتمام ویژه ای داشته و به لطف الهی در طول سال های اخیر، زمینه کار ثابت و درآمد پایدار برای بخشی از افراد کم بضاعت فراهم آمده است.

 

این طلبه جهادی همچنین با بیان این که تأکید بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی، ریشه در آموزه های ناب دینی ما دارد، گفت: به عقیده بنده، ما باید بیش از پیش از ظرفیت مساجد در این راستا استفاده کنیم و تجربه قضایای پس از شیوع کرونا نشان داد که اگر از این ظرفیت و قابلیت با تأکید بر محوریت توانایی های مردم و نسل جوان به درستی استفاده نماییم ، شاهد تحول عظیمی در امر کارآفرینی و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

 

وی خاطرنشان کرد: حقیقتاً چنانچه ما به ظرفیت ها و قابلیت های متعدد و متنوع مساجد توجه کنیم می توانیم چه در زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی و چه بحث مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی و چه دیگر ابعاد و عرصه ها، بسیار تأثیرگذار و الهام بخش در جامعه ظاهر شویم.

 

شهبازی افزود: اهتمام به این قبیل مسایل به خصوص بحث اشتغال آفرینی با محوریت مساجد و گروه های جهادی و آموزش افراد مستعد در این زمینه می تواند باعث افزایش اُمید در جامعه شده و جلوی بسیاری از توطئه های دشمن خصوصاً در زمینه یأس آفرینی در جامعه را بگیرد.

کد خبر 1239315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha