اجراي  برنامه ها به وسيله جوانان، مسجد را تبديل به يك پايگاه كاربردي اسلامي مي‌كند

رشیدی، گفت: كانون هاي فرهنگي هنري مساجد مي توانند در تمام تصميم گيري ها و اعمال نيك موثر باشند لذا اجراي اين برنامه ها به وسيله جوانان، در مساجد ايجاد شور و نشاط كرده و مسجد را تبديل به يك پايگاه كاربردي اسلامي مي كند.

محمد رشيدي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازکرمانشاه با اشاره به فعاليت هاي چشمگیر كانون هاي فرهنگي هنري مساجد:گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بسترهای مناسبی برای رشد و ارتقای شاخصه‌های فرهنگی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

 

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي، افزود:کانون‌های مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند همچنین احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند، اظهارکرد: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود، ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد شده است.

 

رشیدی با اشاره به اینکه  مساجد پايگاه هاي فرهنگي اسلامي هستند،تصریح کرد: نخستين اقدام پيامبر اكرم (ص) ساخت مسجد بود؛ از آنجا كه مساجد بايد پايگاه باشند اولويت با مسجد سازي، حفظ مساجد و دين است همچنین  در صدر اسلام مساجد محل اجتماع، مشورت، كسب روزي، محل قضاوت و صلح، طراحي جنگ و فرماندهي نظامي و حتي محل استراحت براي افرادي بود كه محلي براي زندگي كردن نداشتند. اين كاربرد هاي متعدد و متنوع به معناي آن است كه مساجد محل تصميم گيري امور مهم مسلمانان بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: كانون هاي فرهنگي هنري مساجد با ابزارهايي كه در اختيار دارند مي توانند بسياري از طرح ها و برنامه ها را با محوريت جوانان پيش ببرند به گونه اي كه در مسجد فعاليت هاي آموزشي را به اجرا در آورده و با ايجاد محيط تربيتي، فرهنگ سازي كرده و براي تسهيل در امر ازدواج جوانان و ترويج ازدواج آسان كار كنند يا خيريه راه اندازي كرده و از افراد نيازمند دست گيري كنند.

 

رشيدي، تصریح کرد: كانون هاي مساجد با حضور موفق در اين حوزه و رشد جوانان كارآفرين و هدايت آنان در عرصه كارآفريني، كاري مهم و ارزشمند را رقم زده و از اين طريق مي تواند بخشي از وظايف فرهنگي و يك بخش هم شاخصه اقتصادي در مساجد ايجاد كنند.

 

عضو مجمع نمايندگان استان كرمانشاه، تاکید کرد: از آنجا كه مسجد محل تصميم گيري، مشورت و تصميم سازي هاي بزرگ است در وهله نخست بايد مساجد را به كانون تحولات محله و مناطق روستايي تبديل كرد. اين تحول مي تواند در دو بخش فرهنگي و اقتصادي باشد به گونه اي كه به رشد فرهنگي مردم و بهبود وضعيت معيشتي آنان كمك كند .

وی گفت: 

کد خبر 1239391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha