توكل بر خداوند متعال بالاترین و ارزشمندترین سرمایه زندگی انسان است

سلیمی با بیان اینكه توكل بر خداوند بالاترین و ارزشمندترین سرمایه ای است كه انسان می تواند داشته باشد، افزود: آنچه در قرآن كریم در این خصوص به انسان توصیه شده است، توكل بر خداند بزرگ و اعتماد او به پروردگار جهانیان است.

به گزارش  خبرگزاری شبستان، «استاد حاج عباس سلیمی»  پیشكسوت و كارشناس علوم قرآنی گفت: چقدر خوب است كه انسان در مشكلات، فراز و نشیب ها و تنگناهای زندگی بهترین تكیه گاه را انتخاب نماید. انسان باید سرمایه بزرگی داشته باشد تا با اتكا بر آن مشكلات و موانع زندگی را از سر راه بردارد.

 

وی با بیان اینكه توكل بر خداوند بالاترین و ارزشمندترین سرمایه ای است كه انسان می تواند داشته باشد، افزود: آنچه در قرآن كریم در این خصوص به انسان توصیه شده است، توكل بر خداند بزرگ و اعتماد او به پروردگار جهانیان است. خداوند در آیه ۵۸ سوره مباركه فرقان خطاب به پیامبر اسلام (ص) و پیروان ایشان می فرماید: به آن زنده ای توكل كن كه هرگز نمی میرد. چون همه انسان ها می میرند، بنابراین نباید به آنها توكل نمود. توكل بر خدای زنده قدرتمندی كه هرگز نمی میرد می تواند سبب موفقیت انسان باشد.

 

 استاد سلیمی عنوان كرد: امام باقر (ع) می فرماید: كیست كه به خداوند اعتماد نموده و خدا اورا نجات نداده باشد. امام جواد (ع) نیز می فرماید: هركس كه به غیر خدا رو كند، خدا او را به حال خود واگذارد. بنابراین اگر چنان كه باید و شاید به خداوند توكل كنید، خداوند همانگونه كه پرندگان را روزی می دهد كه با شكم خالی پرواز نموده و با شكم پر برمی گردند، به انسان نیز روزی می دهد. چرا كه اشرف مخلوقات است.

 

این كارشناس مذهبی اظهار كرد: چقدر خوب است كه همواره با توكل به خدا به دنبال روزی حلال بوده، پاك زندگی كرده و پاك به دیدار خداوند برویم. مجله صبحگاهی "تسنیم" رادیو قرآن با رویكرد اطلاع رسانی همراه با بخش هایی متنوع، شنبه تا پنجشنبه از این شبكه رادیویی به صورت زنده تقدیم شنوندگان می شود. پخش آیتم "صفحه نور" تلاوت روزانه یك صفحه از قرآن، بخش گزارشی و خبری برنامه به گزارشگری مریم مقدسی، پخش فرازهای ناب تلاوت فواصل برنامه و باغ آیه ها كه به آموزش قرآن كریم به كودكان و نوجوانان دانش آموز اختصاص دارد،

کد خبر 1239416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha