۳۶۴ هیئت مذهبی در سامانه طوبی به ثبت رسید

اصلانی گفت: در حال حاضر ۳۶۴ هیئت مذهبی از استان کردستان در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

اسماعیل اصلانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر 600 هیئت مذهبی در سطح استان کردستان فعالیت دارند که از این تعداد تاکنون 364 هیئت در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

 

کارشناس تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: هر هیئت مذهبی دارای پنج هیئت موسس است و براین اساس در 600 هیئت مذهبی استان سه هزار نفر به طور ثابت و مستمر فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی در طول مناسبات دینی، ملی و مذهبی به اجرای برنامه می‌پردازند، اعلام کرد: برنامه‌های هیئات مذهبی در سطح حسینیه‌ها، مساجد و یا به صورت روضه‌های خانگی در منازل برگزار می‌شود.

 

اصلانی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی استان در شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار و کامیاران فعالیت دارند، تصریح کرد: شهرستان بیجار با 280 هیئت بیشترین هیئت مذهبی استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به فعالیت هیئات مذهبی اهل تسنن در استان کردستان اضافه کرد: بیش از 10 هیئت مذهبی استان کردستان توسط اهل سنت اداره می‌شود که این هیئات نیز در مناسبت ملی و مذهبی سال به ویژه ماه ربیع‌الاول، ماه مبارک رمضان، هفته وحدت و سایر اعیاد و مناسبات ملی فعالیت دارند.
 

کد خبر 1239443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha