ساختمان مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار

حجت الاسلام جعفری راد به احداث ساختمان اداری مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در سایت اداری شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۷ در سه طبقه و با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد آغاز شده که برای تکمیل شدن نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام هادی جعفری راد مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی به همراه حجت‌الاسلام علی محقی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با حضور در خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، به تشریح برنامه‌ ها و فعالیت‌های این مرکز پرداخت.

 

حجت‌الاسلام جعفری راد با اشاره به اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با چهار هزار و ۲۰۰ خدمت‌گیرنده (طلبه خواهر و برادر) مشغول خدمت رسانی به طلاب شیعه و اهل سنت است، افزود: یکی از مهمترین مطالبات طلاب استان بحث مسکن است که در حال حاضر حدود ۴۲۰ طلبه شرایط برخورداری از مسکن ملی را دارند.

 

وی با اشاره به اینکه اما متاسفانه این افراد به دلیل ارقام بالای پرداختی در هر ماه، بضاعت مالی برای بهره‌مندی از این مسکن را ندارند، اظهارامیدواری کرد: شرایط وجوه واریزی برای صاحب خانه شدن در طرح نهضت ملی مسکن تسهیل شود.

 

به گفته وی، همچنین ۱۷۰ نفر از طلاب استان در قالب مسکن روستایی ثبت نام کرده‌اند که برخی تا مرحله نصب اسکلت پیش‌رفته اند اما نیازمند افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی هستند.

 

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی همچنین با اشاره به عدم بهره‌مندی مساجد شهرستان بیرجند از خانه عالم برای سکونت روحانی گفت: می‌توان گفت ۵۰ درصد مساجد این شهرستان خانه عالم ندارند که در این زمینه، دولت می‌تواند قدم موثری بردارد.

 

وی در ادامه به احداث ساختمان اداری مرکز خدمات حوزه علمیه استان در سایت اداری شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۷ در سه طبقه و با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد آغاز شده و برای تکمیل شدن نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 

جعفری راد با تاکید بر اینکه با نگاه مثبت معاون عمران استانداری خراسان جنوبی، تامین اعتبار این پروژه در سفر دوم رئیس جمهوری به استان پیشنهاد داده شده است، ادامه داد: همچنین ۵۷ طلبه با بیماری‌های صعب‌العلاج در سطح استان خراسان جنوبی وجود دارد که با سختی‌های زیادی برای تامین هزینه‌ های درمان خود مواجه هستند که در این زمینه نیازمند مساعدت خیرین و همراهی دولت هستیم.

 

وی برگزاری همایش مزدوجین «ازدواج آسان» همراه با کارگاه‌های تخصصی ویژه بانوان و آقایان، ارائه بسته‌های تشویقی برای فرزندان ممتاز روحانیون که در حال حاضر آمار به ۶۰۰ دانش آموز ممتاز افزایش یافته است و برگزاری دوره‌های آموزش مشاغل خانگی ویژه همسران طلاب را از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات حوزه‌های عملیه استان اعلام کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1239455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha