اختلافات صنفی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، حل و فصل می‌شود

دهشیری گفت:‌ با تشکیل شوراهای حل اختلاف صنفی، اختلافات صنفی و برخی از مشکلات مردمی با استفاده از تجربه و نفوذ کلام بزرگان و نخبگان صنوف، حل و فصل می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ غلامعلی دهشیری صبح امروز در آیین اعطاء احکام صلح یاران صنوف یزد، اظهار داشت: هر قدم، قلم و حرکتی در مسیر اصلاح ذات البین، اجر و اثری همچون جهاد فی سبیل الله دارد و جا دارد که هر کس به هر طریق و شیوه ای که می تواند در این مسیر گام بردارد.

 

وی صلح و سازش را امری مقدم بر رسیدگی قضایی دانست و ابراز داشت:‌ پیگری سریعتر حل مسئله بدون نیاز به انجام تشریفات قضایی و صرف هزینه های دادرسی و اتلاف وقت، همراه با جلب رضایت طرفین دعوی از ویژگی های شورای حل اختلاف است.

 

این مقام قضایی تصریح کرد: در دادرسی قضایی، قاضی باید از میان ادله، مستندات و اظهارات طرفین حق را از باطل تشخیص دهد، اما در شورای حل اختلاف اراده طرفین به حل موضوع و تبحر و تجربه اعضای شورای حل اختلاف، به حل و فصل اختلافات با جلب رضایت و خشنودی طرفین صورت می گیرد.

 

وی از موفقیت اعضای شورای حل اختلاف صنوف در بازه زمانی یکساله خبر داد و گفت: ختم 82درصد پرونده های وارده به شورای حل اختلاف صنوف به صلح و سازش، نشان از کارایی و اثر بخشی این تشکل دارد.

 

دهشیری یادآور شد:‌ 99 درصد پرونده های وارده به هیئت صلح یار ویژه بنگاه املاک به صلح و سازش ختم شده که باید به این همت و حمیت آفرین فرستاد.

 

شایان ذکر است در پایان این نشست ابلاغ 15 نفر از 5 صلح یار اصناف یزد اعطاء گردید.

کد خبر 1239467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha