نهضت پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز راه اندازی می شود

شعبانی گفت: نهضت پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در استان قزوین راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی در نشست هم اندیشی پیرامون پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی بیان کرد: قطع یقین تشکیل جلسات و نشست ها ضرورت دارد، اما آنچه بیشتر حائز اهمیت است اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده در این نشست هاست و باید با بیان انتقادات سازنده، ایرادات، نواقص و کاستی ها مرتفع شود.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در حوزه پیشگیری و اجرای احکام مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات خوب و قابل تقدیری در استان صورت پذیرفته است، اما رضایتمندی کامل حاصل نشده و باید  تلاش ها در این حوزه بیشتر شود، تا شاهد این حجم از ساخت و ساز غیرمجاز نباشیم.

 

وی اعلام کرد: بر اساس بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای تخریب و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز طی سال گذشته، استان قزوین رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و این نتیجه تلاش ها و زحمات همه دستگاه ها و نهاهای متولی و مرتبط است و امیدواریم در سال جاری هم نتیجه اقدامات مثمر ثمر واقع شود.

 

شعبانی تاکید کرد: در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز باید عدالت برقرار شود و باید اولویت با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و مجللی باشد، که اشخاص مرفه برای تفریحات خود ایجاد کرده و در کنار آنها باید قانون نسبت به اتاقک های غیرمجاز هم اجرایی شود و بدون شک عدم رعایت عدالت در تخریب ها می تواند موجب نارضایتی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اقدام در راستای تبصره 2 ماده 10 نسبت به تشکیل پرونده قضایی، راهکار بهتری است و آثار آن با صدور احکام قضایی قابل قیاس نیست و این موضوع باید در راستای اقدامات پیشگیرانه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با استفاده از این ظرفیت قانونی نباید اجازه داد ساخت و ساز غیرمجاز شکل گیرد.

 

در ادامه دادستان قزوین اظهار کرد: باید صدور مجوزها برای بهره برداری بهینه در حوزه کشاورزی تسهیل شود و نباید به دلیل تأخیر در صدور مجوزها ساخت و سازی صورت گیرد و مجوز صادر نشود و سپس تخریب صورت گیرد و قطع یقین این امر موجب نارضایتی می شود.

 

حسین رجبی افزود: قانون و احکام قطعیت یافته باید اجرا شود، اما نباید اجازه دهیم ساخت و ساز غیرمجازی صورت بگیرد و در نهایت تخریب شود و چرا در این حوزه از ظرفیت های پیشگیرانه قانونی همچون تبصره 2 ماده 10 به درستی استفاده نمی شود.

 

وی گفت: باید نهضت پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان شکل گیرد و بر همین اساس هزینه های مادی و معنوی که متوجه اجتماع است، کم شود و دانه درشت و دانه ریز در برابر قانون معنا و مفهومی ندارد و باید نسبت به همه اجرایی شود.

 

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوبی در استان وجود دارد و باید از آنها به نحو احسن استفاده شود و بحمدالله دستگاه های متولی و مرتبط هم پای کار هستند و قطع یقین از مدیران و دستگاه های برتر در این حوزه تقدیر خواهد شد و دستگاه قضایی هم از اقدامات قانونی آنها حمایت می کند.

 

کد خبر 1239577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha