تحقق مسجد طراز اسلامی با محور قرار دادن کانون ‌های فهما میسر می‌شود

حجت الاسلام فرامرزی بابیان اینکه تحقق مسجد طراز اسلامی با محور قرار دادن کانون ‌های فهما میسر می‌شود، گفت: همکاری بین اعضای کانون ها با ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنا گامی بلند برای فعالیت منسجم در مساجد است.

حجت الاسلام هدايت فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همکاری سایر ارکان مساجد با کانون های فرهنگی هنری موجب خروجی هرچه بهتر در برنامه های فرهنگی هنری می شود

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «یاس مدینه» مسجد انصار الحسین (ع) روستای منج شهرستان لردگان ادامه داد: نقش محوری مسجد بر کسی پوشیده نیست و کانون ‌های فهما یکی از ارکان‌ هایی هستند که موجب تقویت مسجد می‌شود.

 

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در تربیت دینی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی، اظهار کرد: مساجد باید از حضور جوانان بهره ببرد؛ در ابتدای اسلام همه مسائل از مسجد نشئت می‌گرفت و در انقلاب نیز مساجد پایگاه اصلی بود.

 

حجت الاسلام فرامرزی کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان مهم در مساجد می باشند که می توانند با تعامل و با استفاده از ظرفیت های یکدیگر برای ارتقاء محله تلاش کنند.

 

مدیر کانون مسجد انصار الحسین (ع) روستای منج شهرستان لردگان بابیان اینکه تحقق مسجد طراز اسلامی با محور قرار دادن کانون ‌های فرهنگی هنری میسر می‌شود افزود: همکاری و هماهنگی بین مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری با ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنا گامی بلند برای فعالیت منسجم در مساجد است.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به اقتضای زمان و مسائلی که در جامعه پیش می‌آید برنامه‌های خود را طراحی و اجرا می‌کنند، گفت: کارکرد کانون‌ها قبل از کرونا و بعد از کرونا بسیار متفاوت بوده و به همین دلیل فعالیت‌های فرهنگی در مساجد بسیار ماندگار است.

 

حجت الاسلام فرامرزی گفت: اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت باعث شده است تا نوجوانان و جوانان و حتی کودکان زیادی جذب مسجد و برنامه های فرهنگی هنری کانون ها شوند.

 

کد خبر 1239655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha