جشنواره خاوران‌شناسی در قاینات برگزار شد

همزمان با فرارسیدن روز شهرستان قاینات و به همت کانون فرهنگی هنری سما؛ جشنواره خاوران شناسی به مدت دو روز در دبستان دخترانه هوشمند سما برگزار شد.

سمیه‌سادات دوستی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری جشنواره خاوران‌شناسی همزمان با روز قائنات (۲۲ آذر) خبر داد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری سمای شهرستان قاینات هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان با فرهنگ و سنن قدیمی، مشاغل خانگی، صنایع دستی، اقلیم شهرستان و موضوعات گردشگری عنوان کرد و گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره خاوران‌شناسی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

 

دوستی‌نژاد در ادامه این‌گونه فعالیت‌ها را در ارتباط با شناخت محصلین با فرهنگ شهادت تاثیرگذار دانست و گفت: این جشنواره که با استقبال خوبی همراه شد سبب آشنایی دانش‌آموزان با آئین‌ها، آداب و رسوم پیشینیان شد.

 

وی افزود: در این جشنواره که با برپایی نمایشگاهی از برخی صنایع دستی و اجرای آداب و سبک زندگی سنتی همراه بود، انواع غذاها و شیرینی‌جات محلی نیز به نمایش درآمده و موجبات آشنایی خانواده‌ها و کودکان با فرهنگ غنی قاینات شد.

 

به گفته مدیر کانون فرهنگی و هنری سما این جشنواره با همکاری ادارات بنیاد شهید، میراث فرهنگی و گردشگری، کتابخانه امام رضا(ع) قاین و اداره امور عشایر برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری مسجد دانشکده سما دارای 56 نفر عضو و در سامانه فهما بیش از پنج هزار امتیاز کسب کرده است، این کانون سال گذشته جزو کانون‌های برتر استان خراسان جنوبی معرفی شده بود.

 

 

 

 

کد خبر 1239656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha