حضرت زهرا (س) مقام واقعی و کرامت حقیقی زن را به دنیا ابلاغ کرد

حجت الاسلام میثم محمدی سلیمانی گفت: حضرت زهرا (س) مقام واقعی و کرامت حقیقی زن را به دنیا ابلاغ کرد و در اصل برگزاری ایام فاطمیه تکریم تقوا، ایثار، جهاد، شهادت و اخلاق فاطمی است.

حجت الاسلام «میثم محمدی سلیمانی» خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گرامیداشت ایام فاطمیه را یک ضرورت دانست و گفت: فاطمیه یک تاریخ و فریادی بر سر ظالمان است و جهاد برای پیروزی حق بر باطل است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت فاطمیه را عاشورا نامید و افزود: فاطمیه در درون خود شب قدر، غدیر‌ و شعبان را جای داده و راه حل پیروزی نور بر ظلمت است.

 

وی با بیان این مطلب که امروز ابعاد زندگانی حضرت زهرا (س) سرمشق زندگی همه بانوان و حتی مردان است، ابراز کرد: آن حضرت مقام واقعی و کرامت حقیقی زن را به دنیا ابلاغ کرد و در اصل برگزاری ایام فاطمیه تکریم تقوا، ایثار، جهاد، شهادت و اخلاق فاطمی است.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی با اشاره به این که بیان شخصیت حضرت زهرا (س) در کلام و حرف نمی گنجد، اظهار کرد: گر چه عمر شریف آن حضرت کوتاه، زندگی اش ساده و خانه اش محقر بود اما بانویی دارای شان و عظمت والایی است که سرود زنان عالم می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت با بیان این مطلب که حضرت علی (ع) همواره مشتاق بودند حضرت زهرا (س) با ایشان سخن بگویند، عنوان کرد: حضرت علی (ع) به دلیل انتخاب های حضرت فاطمه (س) اینقدر به او رغبت داشت و تمام عظمت فاطمه (س) در انتخاب هایش است.

 

وی با بیان این که حضرت زهرا (س) در تمام صحنه های زندگی رضایت خدا را بر غیر خدا ترجیح می دادند، اضافه کرد: هنگامی که حضرت علی (ع) به خواستگاری ایشان آمدند، حضرت زهرا (س) رضای خدا را از پدر جویا شد.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی ابراز کرد: حضرت علی (ع) می فرماید؛ فاطمه بهترین کمک برای من در مسیر اطاعت از خدا است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت حضرت فاطمه (س) را محور حدیث کسا دانست و افزود: هنگامی که پنج تن آل عبا دور هم جمع شدند، ملائکه پرسیدند خداوندا اینان کیستند؟ خدای متعال فرمود؛ فاطمه و پدرش، فاطمه و همسرش، فاطمه و فرزندانش، که این نشان از شخصیت عظیم آن حضرت دارد.

 

وی بیان کرد: یکی از ویژگی های حضرت زهرا (س) این است که همواره به یاد مرگ بودند به طوری هنگامی که  شب عروسی وارد خانه حضرت علی (ع) می شود اشک می ریزد، حضرت می فرماید؛ زهرا جان چرا گریه می کنی؟ در جواب می فرماید؛ علی جان من از انتقال خانه پدر به خانه شوهر یاد انتقال دیگری افتادم آن روزی که باید از این دنیا به عالم قبر و قیامت رفت.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی با تاکید بر تربیت نسل فاطمی، عنوان کرد: بی شک مادران با تاثیرگذاری بالایی که در خانواده دارند می توانند به عنوان خط شکنان جبهه فرهنگی برای تربیت نسل فاطمی نقش آفرینی کنند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی را تشکیل تمدن نوین اسلامی برشمرد و اظهار کرد: فراهم کردن زمینه مناسب برای تشکیل جامعه جهانی اسلامی و زمینه‌سازی طلوع خورشید عظمای ولایت حضرت مهدی (عج) نیازمند پرورش نسلی انقلابی، فاطمی و تمدن ساز است.

 

وی در خاتمه نقش مادران در تربیت نسلی فاطمی را نقشی کلیدی دانست و گفت:  مادران با تربیت فرزندان شجاع، با سواد، متدین، پیشگام، خودباور، انقلابی و مومن در تحقق این مهم نقش آفرین هستند.

کد خبر 1239657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha