تکریم و دلجویی  از مداحان و پیرغلامان حسینی (ع)

رضایی پور گفت: همزمان با ایان فاطمیه(س) از مداحان و پیرغلامان حسینی در خرم آباد و دیگر شهرستان های استان لرستان سرکشی و دلجویی می شود.

 مسلم رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: همزمان با ایام فاطمیه (س) و در راستای تکریم مقام پیرغلامان حسینی (ع) و نکوداشت سنت حسنه عیادت از بیماران و دلجویی و سرکشی از سالخوردگان، طرح تکریم و دلجویی از مداحان و پیرغلامان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون از 2 نفر ز مداحان و پیرغلامان استان لرستان سرکشی شده است، افزود: طی مراسمی با حضور مدیر و اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان و مسول تشکل های اسلامی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، عیادت و دلجویی از 2نفر از مداحان و پیرغلامان حسینی (ع) انجام شد.

 

مسئول بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان ادامه داد: این مراسم ها، به صورت جداگانه و در منازل مداح و پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع)، محمدامین دیناروند و پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع)، محمدرضا (حجت) شهبازی، در فضایی معنوی، همراه با قرائت فرازهایی از دعای توسل و ذکر مصیبت روضه حضرت زهرا (س) و خاطره گویی، برگزار و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی معنوی و متبرک، از مقام این عزیزان، تجلیل به عمل آورده شد.

 

رضایی پور اذعان داشت: محمدامین دیناروند، مداح و پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع)، از مداحان مجالس روضه خانگی، مجالس سوگواری و محافل ختم، در شهرستان خرم آباد بوده که بیش از چهل سال، با قرائت اشعاری زیبا و با مفهوم و روضه هایی از مقاتل و کتب معتبر و صدایی دلنشین، در این کسوت انجام وظیفه نموده و هم اکنون نیز به رغم کهولت سن و بیماری، در مجالس اهل بیت (ع) و  روضه حضرت زهرا (س) مداحی می نماید.

 

وی تصریح کرد: حجت شهبازی، دیگر خادم‌ و پیرغلام حسینی (ع)، از هنرمندان عکاس قدیمی شهر خرم آباد بوده و عکس های زیادی در پارک کیو و مناظر طبیعی خرم آباد از ایشان به یادگار مانده که تعدادی از آنها در زمان خود،  به صورت کارت پستال و پوسترهای قدیمی تبدیل شد.

رضایی پور ادامه داد: شهبازی علاوه بر اینکه، عکس هایی نیز از مراسمات عزاداری دهه اول محرم و آیین گِل مالی، به ثبت رسانده از برپا کنندگان خیمه های عزاداری، با چوب، پارچه و برزنت، در محله اسدآبادی خرم آباد بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این پیرغلام حسینی هم اکنون با وجودی که از بیماری پارکینسون، رنج می برد، در مجالس عزاداری و سوگواری اهل بیت (ع) حاضر شده و به صورت خانوادگی در اقامه عزای اهل بیت (ع) پیش قدم بوده و علاوه بر آن در منزل نیز، روضه خانگی برپا می نمایند.

 

مسئول بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان اظهار کرد: عیادت، سرکشی و دلجویی از پیرغلامان حسینی (ع) مداح و پیرغلامان غیر مداح شامل هیئت دار، میاندار، چایی ریز، علم گیر و سایر خادمان اهل بیت (ع)،  با حضور در منازل این عزیزان، به عنوان یک سنت حسنه، از برنامه های فرهنگی خودجوش، نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان است.

 

رضایی پور افزود:  در کنار طرح تکریم، برنامه های فرهنگی و طرح های حمایتی، بیمه ای و پشتیبانی، با همکاری خیرین نیک اندیش و با حضور مسولین محلی، انجام می گردد.

کد خبر 1239678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha