حاج قاسم نه تنها مافوق مذهبی بود بلکه مافوق ادیان بود

حجت الاسلام و المسلمین فعال آذر گفت: حاج قاسم نه تنها مافوق مذهبی بود بلکه مافوق ادیان بود چون برای ایشان نه مذهب و نه دین مطرح بوده و بنابراین ایشان شهید تقریب شد.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر فعال آذر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: حاج قاسم نه تنها مافوق مذهبی بود بلکه مافوق ادیان بود چون برای ایشان نه مذهب و نه دین مطرح بوده و بنابراین ایشان شهید تقریب شد.

رئیس مرکز اسلامی آذربایجان غربی  افزود: : بر این اساس، شهید سلیمانی از انسانیت و بشریت حمایت کرد؛ بنابراین همه مدیون و مرهون تلاش‌های شهید سلیمانی هستیم و چون همه خدماتش به صورت خالصانه بود، خداوند متعال مزد او را که درجه رفیع شهادت بود عنایت کرد.

این مسئول گفت:  اگر بتوان حاج قاسم را به خوبی در عالم تشیع و تسنن و حتی مسیحیت معرفی کنیم، این ظرفیت‌ها خود به خود ایجاد می‌شوند.

وی افزود: ظرفیت‌های حاج قاسم این بود که در جامعه اسلامی توانست انسان‌های تأثیرگذاری تربیت کند و نام و یادش ماندگار شود و همچنین توانست عالم را از شر داعش حفظ کند و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

وی افزود: بر این اساس، شهید سلیمانی وحدت تئوری و وحدت نظری را تبدیل به وحدت عملی کرد که جایگاه مهمی است و تئوری وحدت حاج قاسم نیز قابل اجرا است.
 

کد خبر 1239709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha