طرح مدارس سبز در پیرو پویش «بهار نارنج» شکل گرفته است

مظفری گفت: طرح مدارس سبز در پیرو پویش «بهار نارنج» که کاشت یکصد هزار اصله درخت نارنج شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، روح الله مظفری، امروز چهارشنبه (23 آذر) در حاشیه مراسم آغاز به کار طرح مدارس سبز که به یاد شهید «محمدرضا کشاورز» از شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در مدرسه وی برگزار شد، گفت: طرح مدارس سبز در پیرو پویش «بهار نارنج» که کاشت یکصد هزار اصله درخت نارنج شکل گرفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز اظهار کرد: این طرح در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست که کاشت درختان به صورت هدفمند دنبال می شود.

وی با بیان اینکه این برنامه در چند بخش شامل محلات سبز اجرا می شود، گفت: صبح امروز همچنین طرح مدارس سبز با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی برگزار می شود.

مظفری گفت: با توجه به شهادت دانش آموزان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، طرح مدارس سبز در مدرسه ای که این شهید دانش آموز در آن تحصیل می کرد شروع شد تا یک کار ماندگار و پایدار در شهر آغاز شود.

وی اضافه کرد: کاشت درختان در مدارس با هدف ترویج کاشت درخت و حفظ و نگهداری و توسعه سرانه فضای سبز برگزار می شود، چرا که مدارس ما براساس پایش انجام شده درصد زیادی از این مراکز آموزشی فقر فضای سبز دارند که این اقدام کمک موجب می‌شود تا به این بخش توجه زیادی شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز افزود: این موضوع در راستای پویش بهار نارنج، افزایش سرانه اکولوژیک در بخش های مدنظر همچون پادگان سبز، مدارس سبز، محلات، مساجد و بقاع متبرکه سبز، آرامستان ها ‌بخش هایی که به شکلی مردم به عنوان فضای سبز شهری از این فضاها استفاده نمی کنند اما بخش زیادی از این فضاها در توسعه کاشت فضای سبز مد نظر است.

وی افزود: از یکصد هزار کاشت درخت مد نظر تاکنون بالغ بر 20 هزار درخت در برنامه داشتیم که در روز درختکاری 40 هزار اصله کاشت شد و براساس هدف گذاری که شده است تا پایان سال این یکصد هزار اصله کاشت شود.

مظفری با بیان اینکه از نظر تامین نهال مشکلی نداریم، گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان سیما،  منظر و فضای سبز شهری با سازمان دانش آموزی آمار مدارس از طریق سازمان دانش آموزی اعلام می شود که بالغ بر ۵۷۰ مدرسه در شهر شیراز در نواحی چهارگانه و بویژه مناطق کمتر برخوردار مد نظر است.

وی ادامه داد: باتوجه به تعاریف مختلفی که از سرانه فضای سبز وجود دارد یک فضای سبز اکولوژیک آن چه که بر محیط زیست شیراز تاثیرگذار است سرانه با احتساب پادگان ها، ارتفاعات، باغات، بخش خصوصی عددی بالغ بر ۲۵ متر است و باتوجه به اینکه این اقدام به صورت پراکنده انجام می شود می توان گفت که این سرانه افزایش بسیاری خواهد یافت.

مظفری با اشاره اینکه برند شهر شیراز بهار نارنج است و این اقدام طی سال های آینده ادامه خواهد داشت یا نه، افزود: یکی از اهداف مهم ابن بود که این برند سازی بیشتر خود را نشان دهد و این شاخصی که مخصوص شهر شیراز است و شهرهای دیگر را متعلق به این امر ندانند و باتوجه به اقلیم خاص شهر شیراز، بهار نارنج شیراز با سایر مناطق متفاوت است و این برند سازی با این هدف انجام شده است.

کد خبر 1239716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha