برگزاری  هجدهمین کنفرانس « مجمع بین المللی مسلمانان» در مسکو

هجدهمین کنفرانس « مجمع بین المللی مسلمانان» تحت عنوان" عدالت، اصول الهی و نظم جهانی از منظر اسلام و قرآن" به مناسبت هزار و صدمین سالگرد پذیرش رسمی اسلام در روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، هجدهمین کنفرانس « مجمع بین المللی مسلمانان» تحت عنوان" عدالت، اصول الهی و نظم جهانی از منظر اسلام و قرآن"  به مناسبت هزار و صدمین سالگرد پذیرش رسمی اسلام در روسیه از هفتم تا دهم دسامبر 2022 ( 16 تا 19 آذر 1401) در مسکو برگزار شد.

بنیاد ابن سینا امسال نیز مانند گذشته حضوری پر رنگ در این کنفرانس داشت و با برپایی نمایشگاهی از آثار خود و عرضه بیش از 300 عنوان کتاب در این کنفرانس شرکت نمود. نمایشگاهی از آثار متنوع بنیاد با موضوعات مختلفی نظیر قرآن شناسی و حدیث،فلسفه عرفان و کلام اسلامی ،علوم انسانی از دیدگاه اسلام ،هنر و تمدن اسلامی ، تاریخ اسلام و مسلمانان و همچنین بیش از 15 عنوان رمان دفاع مقدس و مجموعه آثاری در موضوع داستانهایی از تاریخ اسلام و ایران برای کودکان و نوجوانان در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت .

کنفرانس «مجمع بین المللی مسلمانان» هر ساله با همکاری « اداره معنوی مسلمانان روسیه»، «موسسه اسلامی مسکو» و مشارکت برخی از نهادهای ایرانی، برگزار می شود . در این دوره نیز با حضور اساتید برجسته  ای از ایران و روسیه و کشورهای دیگر بیش از یکصد مقاله علمی در باب عدالت و نظم جهانی از نگاه اسلام ارائه شد.

علما،اندیشمندان و مهمانان خارجی و روس از بیش از سی کشور در این کنفرانس شرکت نموده  و از غرفه بنیاد مطالعات اسلامی دیدن کرده و با مسئولین غرفه به گفتگو پرداختند.

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری ، دبیرکل مجمع جهانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی ،حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم دولابی مشاور رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین جزائری عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی العالمیه و حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی عضو هیات علمی جامعه المصطفی با حضور در محل غرفه بنیاد ابن سینا از نزدیک در جریان فعالیت های آموزشی و پژوهشی بنیاد قرار گرفتند. هجدهمین کنفرانس « مجمع بین المللی مسلمانان » با پیامی از طرف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران که توسط نماینده ایشان جناب حجت الاسلام حاج ابوالقاسم  دولابی قرائت شد، آغاز گردید.

کد خبر 1239768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha