رویکرد و نگاه بنیاد شهید در بحث راهیان نور باید اجرای برنامه‌های فرهنگی باشد

نورانی، با بیان اینکه امسال در بحث راهیان نور باید نگاه و رویکرد بنیاد شهید اجرای برنامه‌های فرهنگی باشد، گفت: باید به مقوله فرهنگی در آبادان، خرمشهر و شلمچه توجه و نگاه ملی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حسن نورانی، امروز در جلسه‌ای با رؤسای ادارات آبادان و خرمشهر که در بنیاد شهید آبادان برگزار شد، اظهار کرد: آبادان و خرمشهر نه تنها برای خوزستان بلکه برای کل کشور اهمیت دارد، چرا که این دو شهر سنگر و خاکریز و خط مقدم دفاع مقدس بوده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، افزود: خرمشهر و آبادان تمام لطمه‌هایی که می‌توان برای یک جنگ متصور شد را تحمل کردند، از شهادت، جانبازی، اسارت، دربه‌دری و هر موردی که ممکن است در جنگ اتفاق بیفتد را شاهد بودند و تمام محرومیت‌ها و مشکلات را به عینه دیدند و با پوست و جان لمس کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خدمت کردن برای ایثارگران را سعادت بزرگی دانست و اضافه کرد: این مسئولیت بزرگی است و فرصتی است که باید شبانه‌روز مجاهدت کرد و توشه‌ای برای آخرت خود فراهم کنیم.

 

نورانی، عنوان کرد: برای ارتقای فعالیت‌ها و کارهای فرهنگی باید از ظرفیت‌های منطقه آزاد، پالایشگاه، شرکت نفت و گاز اروندان، اداره بنادر، فولاد خرمشهر و ... استفاده کرد و ما هم در بنیاد شهید استان آماده همکاری هستیم.

 

وی ساماندهی گلزار شهدا و وضعیت مسکن ایثارگران را دو موضوع مهم در بنیاد شهید آبادان و خرمشهر دانست و تصریح کرد: در خرمشهر کار احداث واحدهای مسکونی به خوبی در حال انجام است و برخی واحدها آماده قرعه‌کشی و واگذاری است ولی در آبادان در این زمینه عقب هستیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، بر لزوم توجه به بحث راهیان نور تاکید کرد و ادامه داد: باید در رابطه با اردوهای راهیان نور آمادگی داشته باشیم ببینیم چه کاری می‌توان برای بحث اسکان، پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی در مناطق عملیاتی انجام داد.

 

وی با بیان اینکه امسال در بحث راهیان نور باید نگاه و رویکرد ما اجرای برنامه‌های فرهنگی باشد، یاد آور شد: باید به مقوله فرهنگی در آبادان، خرمشهر و شلمچه توجه و نگاه ملی داشته باشیم که امیدواریم این اتفاق بیفتد و برنامه‌های مختلفی در این حوزه انجام شود.

 

کد خبر 1239770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha