جهاد تبیین باید همه جانبه، مخلصانه و برای رسیدن به اهداف الهی باشد

حجت الاسلام لروند،گفت: جهاد تبیین باید همه جانبه، هوشمند، مخلصانه و برای رسیدن به اهداف الهی باشد، جهاد تبیین شامل عرصه‌های مختلف و متعددی است و هر کسی در آن یک وظیفه‌ای دارد و شامل تمام اقشار جامعه می‌شود.

حجت الاسلام علی محمد لروند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه جهاد تبیین ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر جهاد تبیین تاکید داشته اند و بر فصول مختلف به آن پرداخته اند . 

 

امام جمعه کنگاور، افزود: دشمنان برای کم‌رنگ کردن ارزش‌های دینی و ملی ما تلاش و هزینه می‌کنند و ما باید با وقوف کامل به جایگاه و رسالت خطیر خود، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما در هر برهه ای توجه به این موضوع است و در مکتب فاطمی، شیعه واقعی کسی است که هم تولی داشته باشد و هم تبری و اسلام او قلبی و زبانی باشد.

 

حجت الاسلام لروند، تصریح کرد: دشمنان به جای حمله نظامی به ذهن‌ها و قلب‌های مردم وارد شده و معرفت و تعلقات آنان را هدف قرار داده است و باید آن طور که دشمنان وارد می جهاد تبیین زمینه موفقیت گام دوم انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

 

امام جمعه کنگاور ، با اشاره به اینکه برای پیشبرد انقلاب اسلامی هیچ راهی غیر از به میدان آوردن مردم نداریم، اظهار کرد:دشمنان وارد عمل شدند و بانوان و مقدسات کشور را مورد هجوم قرار دادند ما هم باید متناسب با اقدامات آن‌ها وارد عمل شده و مقابله به مثل کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین زمینه موفقیت گام دوم انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند، گفت: برای پیشبرد انقلاب اسلامی هیچ راهی غیر از به میدان آوردن مردم نداریم و جهاد تبیین مورد نظر ولی امر مسلمین امروز ضرورتی انکار ناپذیر است و حضرت زهرای مرضیه وقتی دید امام زمانش مولا علی(ع) تنها و غربب مانده با حضور در خانه مهاجر و انصار جهاد تبیین را انجام داد و در این راه افتخار اولین شهیده راه ولایت را نصیب خود نمود.


امام جمعه شهرستان کنگاور گفت: توهین به عمامه روحانیت تقاص گرفتن از سروری روحانیت بر غرب و اروپا از زمان رنسانس و قرون وسطی بود، یعنی زمانی که گالیله را به خاطر کشف علمی حرکت زمین به پای دار اعدام بردند، در همان زمان علمای اسلامی در اوج شکوفایی علمی دانش و سواد را به اروپا وکلیسای متهجر در آن زمان بردند، پس غرب حق دارد که توهین به علم و دانش و روحانیت را در دستور کار خود قرار دهند.

 

کد خبر 1239794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha