نسیم محراب در کرمان| از تجلیل نیم قرن خدمات حجت الاسلام شاکری تا بزرگداشت شهدای مسجد امام(ره)

حجت الاسلام الله وردی گفت: آیین «نسیم محراب» با ارشاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان جهت ارج نهادن به مداد علما و دماء شهدا برنامه ریزی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام حسین الله وردی، چهارشنبه شب(۲۳ آذر) در آیین "نسیم محراب" بزرگداشت شهدای حادثه ۲۴ آذر کرمان و تجلیل از حجت الاسلام شاکری به پاس خدمات چهل ساله در کسوت امام جماعت مسجد امام(ره) گفت: بر اساس اسناد مکتوب موجود در مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نهادهای مربوط به شهدا و تاریخ شفاهی؛ تعداد شهدای دوران ستمشاهی و انقلاب اسلامی در کرمان ۱۱ نفر ذکر شدند.

 

 

 

مدیر سابق حوزه های علمیه برادران استان کرمان افزود: اولین شهید، حمید سام‌پور ماهانی است که در سال ۵۶ {بر اثر شکنجه طاغوت}شهید شد و ۱۰ نفر دیگر از شهدا در سال ۵۷ به شهادت رسیدند.

 

 

 

وی افزود: محمدحسین انصاری از رفسنجان نخستین شهید انقلاب است که  در ۳۰ تیر سال ۵۷ در رفسنجان به شهادت رسید و محمدباقدرت جوپاری و غلامرضا یزدان شناس در ۲۴ مهر در مسجد جامع کرمان به شهادت رسیدند.

 

 

 

حجت الاسلام الله وردی ادامه داد: حسن توکلی زاده راوی(اولین طلبه شهید استان) در ۱۶ آذر به شهادت رسید و حسن فدایی در ۱۳ دی سال ۵۷ در اثر شکنجه طاغوت، سیدمحمود سیدرضایی در ۲۸ آذر و شهیده طلعت علیمحمدی در ۲۶ دی ماه سال ۵۷ به شهادت رسیدند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه مردم مومن و انقلابی کرمان چهار شهید غلامحسین مهدوی، سیدحسین حسینی، فرامرز دادبین و حمید نامجو را در یک روز و در کنار مسجد امام(ره)تقدیم انقلاب اسلامی کردند؛ گفت: آن روز مراسم هفتم شهید توکلی بود‌‌.

 

 

 

حجت الاسلام الله وردی با بیان اینکه  "نسیم محراب"  با ارشاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان جهت ارج نهادن به مداد علما و دماء  شهدا برنامه ریزی شد؛ افزود: این مراسم همچنین با هدف ارج نهادن به جایگاه علم با تکریم از مقام عالم، ابوالشهید حجت الاسلام ابوالقاسم شاکری برگزار می شود.

 

 

 

وی ادامه داد: ایشان بیش از ۴۰ سال سکان دار ترویج دین و آداب و اخلاق اسلامی در این مسجد بود.

 

 

گفتنی است؛ حجت الاسلام ابوالقاسم شاکری در بزنجان شهرستان بافت دیده به جهان گشود.

 

 

وقتی نیاز بزنجان به روحانی را احساس کرد به کرمان آمد و در مدرسه معصومیه به تحصیل علم پرداخت؛  سپس راهی نجف اشرف شد و از محضر علما بهره برد.

 

 

 

پس از بازگشت از نجف اشرف توسط آیت الله صالحی کرمانی معمم شد و به دستور علمای کرمان برای تبلیغ به شهرهای مختلف رفت و پس از پیروزی انقلاب به امامت جماعت مسجد امام(ره) برگزیده شد و تا سال ۱۳۹۹ خدمات زیادی برای رونق بخشی به این مسجد انجام داد.

 

 

در این مراسم ضمن تجلیل از خدمات این عالم وارسته، از کتاب "تاریخچه مسجد امام کرمان" نوشته سیدمحمدعلی گلاب زاده و یادمان شهدای ۲۴ آذر رونمایی و تمبر اختصاصی شهدا ۲۴ آذر کرمان نیز تقدیم خانواده این شهیدان شد.

 

کد خبر 1239848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha