توجه به حوزه راه ها در دور دوم سفر/هدف دولت پیشرفت اقتصادی خراسان جنوبی است

قشقایی با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم پیشرفت اقتصادی خراسان جنوبی است، گفت: د دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به حوزه های مختلفی از جمله راه و توسعه مراکز آموزشی و بهداشتی و موضوعات دانش بنیان توجه ویژه ای صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی قشقایی شامگاه (۲۳ آذر) در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران اظهار داشت: یکی از مهم ترین مولفه های دولت سیزدهم بحث مردمی بودن آن است.

 

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: ارتباط مستمر رئیس جمهور با مردم باعث شده است تا این گفتمان مردمی بودن محقق شود و در دور اول ۳۱ استان توسط رئیس جمهور بازید به عمل آمد.

 

وی به دور دوم سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین اهداف در دور دوم سفرها بحث پیگیری مصوبات سفر اول و محقق شدن آن مصوبات است و این موضوع جدا از دیدارهای مردمی است که در استان ها و شهرستان ها اتفاق خواهد افتاد.

 

*تعیین ۶هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای خراسان جنوبی در دور اول سفر رئیس جمهور

قشقایی با بیان اینکه در دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به رشد پیشرفت اقتصادی توجه ویژه خواهد شد، افزود: حضور مردم و سرمایه گذاران ملی و استانی در عرصه سرمایه گذاری یکی از برنامه های مهم دولت برای استان خراسان جنوبی است.

 

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی ریاست جمهوری در خصوص مهم ترین مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان عنوان کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان که شهریور سال گذشته اتفاق افتاد ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات برای استان در نظرگرفته شد که ۵۴ درصد آن محقق شده است.

 

وی با اشاره به بحث مسکن گفت: در حوزه خراسان جنوبی تاکنون ۲۱ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که از این تعداد ۱۱ هزار واحد ویلایی هستند.

 

قشقایی با بیان اینکه موضوع راه ها یکی از مهم ترین مسائل خراسان جنوبی است، افزود: راه های مواصلاتی یکی از مولفه های پیشرفت هر منطقه است و ۱۴ پروژه فعال راهسازی در حال حاضر در استان وجود دارد و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر جاده دوبانده در استان اجرا شده است و تا پایان سال جاری ۵۰ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی در ادامه بیان کرد: در سطح استان ۱۵۰ کیلومتر راه مورد بهره برداری قرار گرفته است و سه نقطه حادثه خیز در استان اصلاح شد و ۱۴ نقطه دیگر نیز اصلاح خواهد شد.

 

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی ریاست جمهوری با اشاره به بحث خشکسالی گفت: پروژه های فاضلاب شهری در سال های اخیر با توجه به خشکسالی مهم شده است و ۱۷ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر بیرجند تکمیل شده و ۱۰ کیلومتر خط انتقال آب رسانی از دشت مختاران به بیرجند در دور اول سفرها محقق شده است و ۱۵۰ استخر ذخیره آب کشاورزی در سفر اول اجرایی شد.

 

*توجه دولت سیزدهم به راه، مراکز آموزشی و بهداشتی استان

وی با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم پیشرفت استان خراسان جنوبی است، افزود: در حوزه های مختلف از جمله راه و توسعه مراکز آموزشی و بهداشتی و موضوعات دانش بنیان در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی توجه خواهد شد.

 

قشقایی در خصوص برنامه رئیس دولت سیزدهم به استان گفت: بازدید از پروژه های صنعتی بیرجند و دیدار با مردم این شهرستان و سفر به شهرهای خراسان جنوبی و دیدار با فعالان اقتصادی استان رقم خواهد خورد.

 

وی عنوان کرد: در روز جمعه ۲۵ آذر  رئیس جمهور به مناطق روستایی و مرزی خواهند رفت و در شهرستان نهبندان حضور خواهند داشت و در پایان جلسه شورای برنامه ریزی استان برگزار می شود و وزرا بر اساس قدرت تخصصی خود به شهرهای مختلف استان سفر خواهند کرد و به حل مشکلات خواهند پرداخت.

 

کد خبر 1239863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha