کاهش ۷ درصدی ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان زنجان

به گفته حجت الاسلام صادقی نیارکی، از جمله اقدامات برجسته دستگاه قضایی استان تقلیل ورودی پرونده ها بود که توانستیم ۷ درصد ورودی پرونده‌ها را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در شورای قضات و کارکنان دادگستری با حضور رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: با شروع سال جاری 15 اولویت به عنوان اقدامات قوه قضائیه و فرامین هشتگانه رهبری در قوه قضائیه مورد تاکید دادگستری استان زنجان قرار گرفت. 
 
 
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در اجرای فرامین هشتگانه رهبری 32 اقدام موثر انجام دادیم و در اولویت های 15 گانه چند نکته برجسته بود، تصریح کرد: از جمله اقدامات برجسته استان تقلیل ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی بود که توانستیم 7 درصد ورودی پرونده ها را کاهش دهیم.
 
 
وی با یادآوری اینکه یکی از اقدامات موثر در کاهش ورودی پرونده ها، فعال کردن کمیسیون رفع تداخلات بود، گفت: با فعال کردن این کمیسیون که 50 درصد پلاک ها رفع تداخل شد بخش قابل توجهی از پرونده ها کاهش یافت.
 
 
وی به جایگاه زنجان در رفع تداخلات و کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده ها از 101 روز میانگین رسیدگی به 78 روز اشاره کرد و افزود: توجه به امور زندان ها نیز مورد تاکید بود که ورودی به زندان سالانه 6 هزار نفر بود که امسال و سال گذشته به زیر 5 هزار نفر رسید و به کاهش 16 درصدی دست یافتیم.
 
 
صادقی نیارکی با بیان اینکه ميانگين موجودی زندان 17 درصد در کشور است که در زنجان با رتبه نخست کشور 7 درصد هستیم، افزود: کمترین میزان محکومین مهریه را در زنجان داریم. محکومین مالی ما نسبت به سایر حوزه ها کمترین است. 
 
 
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه میزان بازداشت های موقت در زنجان 2 درصد است گفت: مجازات جایگزین حبس در استان زنجان 8 درصد محکومیت ها را شامل می شود و رتبه برتر کشوری را داریم. 
 
 
وی با یادآوری اینکه نسبت به حقوق عامه که از اولویت های این قوه است در موضوع تغییر کاربری اراضی 5210 پرونده تغییر کاربری را تعیین تکلیف کردیم.
وی به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از برداشت های بی رویه از سفره های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مورد تاکید حضور در مساجد و رسیدگی به مشکلات قضایی است که در این زمینه 450 مورد حضور در مساجد و ملاقات با 5330 نفر در کارنامه این دستگاه ثبت شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان زنجان به اقدامات انجام شده در حل مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: مشکلات 38 شرکت پیگیری و رفع شده است و 15 شرکت غیرفعال با پیگیری دادگستری به چرخه برگردانیم و 5 شرکت ورشکسته استان با پیگیری دادگستری است به حالت فعال درآمدند. 
 
 
به گفته حجت الاسلام صادقی نیارکی، 75 هکتار از اراضی که صاحبان آن اهلیت نداشتند گرفته شد و با ابتکار استان 7 هکتار از این اراضی به شرکت های دانش بنیان واگذار و 3 هزار میلیارد به صندوق دولت اعاده شد.
کد خبر 1239921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha