رئیس جمهور وارد شهرستان قائن شد

رئیس جمهور دقایقی پیش به همراه تنی چند از وزراء برای افتتاح رسمی بخش احیای کارخانه فولاد وارد شهرستان قاین در خراسان جنوبی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، رئیس جمهور دقایقی پیش  امروز پنج شنبه (۲۴ آذر) به همراه تنی چند از وزراء وارد شهرستان قاین در خراسان جنوبی شد.

 

آیت الله رئیسی در سفر به شهرستان قاین واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات را به صورت رسمی افتتاح خواهد کرد. این کارخانه در قالب ۲ واحد احیای مستقیم (خط تولید آهن اسفنجی) و واحد فولادسازی احداث شده است.

 

مجتمع فولاد قاینات در شمار طرح‌های فولاد استانی است که فاز اول این کارخانه برای تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن اکنون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در حال تولید آزمایشی است و ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی نیز تولید کرده است و امروز با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

 

فاز دوم کارخانه برای تولید فولاد اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال نصب تجهیزات است که با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی قرار است در یک سال آینده به بهره‌برداری برسد. راه‌اندازی واحد فولادسازی می‌تواند کمک بزرگی به تامین فولاد مورد نیاز کشور باشد و موجب رونق اقتصاد شرق کشور به‌ویژه خراسان جنوبی شود.

 

پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی کامل مجتمع فولاد قاینات حدود ۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم صاحب شغل شوند و پنج هزار راننده کامیون و تریلر نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

 

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد. ۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

کد خبر 1239961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha