۱۰ هزار روستای کشور زیر چتر جهاد آبرسانی

محرابیان گفت: آبرسانی به ۱۰ هزار روستای فاقد آب یا دارای تنش آبی سراسر کشور، در چارچوب طرح جهاد آبرسانی هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، وزیر نیرو امروز پنج شنبه (۲۴ آذر) در جریان سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به خراسان جنوبی از پروژه آبرسانی به مجتمع خونیک چهارتنگ به نمایندگی از پروژه های جهاد آبرسانی استان بازدید کرد.

 

علی اکبر محرابیان درخصوص فرآیند تامین آب پایدار آشامیدنی در این استان با اجرای طرح‌های آبرسانی گفت: آبرسانی به ۱۰ هزار روستای فاقد آب یا دارای تنش آبی سراسر کشور، در چارچوب طرح جهاد آبرسانی هدف‌گذاری شده است.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه برای خراسان جنوبی به منظور آبرسانی به ۱۱۰ روستا تامین اعتبار صورت گرفته است، ادامه داد: برای تحقق این مهم اقدامات لازم از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

 

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد خراسان جنوبی در پیشبرد پروژه‌های آبرسانی، افزود: خوشبختانه این پروژه تا به امروز در استان با پیشرفت ۴۲ درصدی همراه بوده است؛ احداث ۱۲۰ کیلومتر خطوط لوله و ۱۲ هزار متر مکعب مخزن در کنار ۲۵ باب ایستگاه پمپاژ با اعتباری حدود ۲۵۶ میلیارد تومان از جمله اقدامات صورت گرفته است.

 

محرابیان با بیان اینکه در سطح این استان برای رفع بحران و تنش آبی، پروژه‌های متعددی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: آبرسانی به شهر بیرجند از نقاط مختلف به ویژه دشت مختاران پیشرفت قابل توجهی یافته است، در این زمینه فرآیند احداث خط انتقال ۵۵ کیلومتری آب مانده که در این سفر مقرر شد هر چه سریع‌تر این امر نیز محقق شود.

 

وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت ۲۵ درصدی آبرسانی به طبس، اضافه کرد: برای رفع بحران آبی در سطح این استان، ۲۰ مخزن بزرگ در کنار ۱۷ چاه آب پیش‌بینی شده که در قالب طرح‌های اضطراری در حال اجراست و امید است به واسطه پیشرفت این مهم به میزان قابل توجهی تنش آبی در این استان را مدیریت کنیم.

 

وی به جزئیات طرح تصفیه‌خانه شهر بیرجند اشاره کرد و اظهار داشت: تصفیه‌خانه شهر بیرجند برای جمعیت 140 هزار نفر راه‌اندازی شد. خط انتقال آن ۸.۶ کیلومتر به قطر ۱۲۰۰ میلی‌متر اجرا شده است که بر این اساس حدود ۲۱ هزار مترمکعب در شبانه‌ روز پساب بهداشتی تولید می‌کند.

 

محرابیان یادآورد شد: سرمایه‌گذاری ارزی این پروژه حدود ۲۳ میلیون یورو و ۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی آن بوده است که امروز به دستور رئیس جمهور این طرح افتتاح شد.

 

محرابیان اضافه کرد: با اجرای این طرح در کنار تصفیه‌آب، مقدار قابل توجهی پساب تصفیه شده بهداشتی ایجاد می‌شود که برای توسعه صنعت و بخش کشاورزی قابل استفاده است؛ تمام استانداردهای لازم در این زمینه رعایت شده است.

 

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به منظور توسعه صنعت فولاد و صنایع جانبی قراردهایی منعقد شده است تا از امکان برخورداری از پساب بهداشتی بهره‌مند شوند. این مهم با افزایش اشتغالزایی و توسعه صنعت در سطح این استان همراه خواهد بود.

 

 

 

 

کد خبر 1240042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha