قرادادهای کوتاه مدت کارگری حذف شوند

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه هر هفته تعدادی کارگر مراجعه می کنند که ما بیکار شده‌ایم، گفت: قرادادهای کارگری کوتاه مدت در شهرستان خوسف باید حذف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی امروز پنج شنبه (24 آذر) در دیدار وزیر صمت از کارخانه چدن خوسف، اظهار کرد: پیوست فرهنگی در کارهای اقتصادی در شهرستان خوسف لازم است تا کمک حال مردم فرهنگی خوسف شود.

 

امام جمعه خوسف خواستار تشکیل شورای معادن در استان شد و گفت: قانون معادن باید در این شورا تصمیم گیری و عملیاتی شود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه 15 درصد حقوق دولتی معادن در بودجه شهرستان باید لحاظ شود، افزود: خوسف؛ محروم ترین شهرستان خراسان جنوبی است و 10 اداره به صورت نمایندگی دارد و باید هر روز درب ادارات را به خاطر کمبود نیرو بست.

 

وی گفت: حساب های بانکی معادن در استان باید ایجاد شود تا شهرستان هم از محل آن منتفع شود، همچنین مالیات معادن باید در خوسف پرداخت شود تا دستگیر مردم شهرستان هم باشد.

 

وی با بیان اینکه امنیت شغلی کارگران؛ دغدغه اصلی شهرستان است، تصریح کرد: هر هفته تعدادی کارگر مراجعه می کنند که ما بیکار شده‌ایم، قراردادهای کارگری یک ماهه باید حذف شوند.

 

در این جلسه علی رومنجانی، رئیس شورای اسلامی شهرستان خوسف هم با بیان اینکه هیچگونه حقوق معادنی در شهرستان واریز نشده است، گفت: جاده های روستایی ما ویرانه هستند و هر روز تصادفاتی را داریم که باید دولت سیزدهم برای این مهم چاره اندیشی کند.

 

وی ادامه داد: 90 درصد خرابی روستاهای شهرستان از تردد کامیون های به خاطر معادن است و مردم این مهم را بر نمی‌تابند دولت سیزدهم باید فکری برای این مهم داشته باشند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: اشتغال شهرستان بیشتر در حوزه کشاورزی است که در حال گذر به بخش صنعت و معدن است چراکه شترداری و دامداری به خاطر گرد و خاک معادن تعطیل شده اند و معیشت مردم منطقه در این گذر باید تامین شود.

 

 

کد خبر 1240051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha