راه‌اندازی کتابخانه و سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان روستای چهکند

خزعلی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه و سالن ورزشی سرپوشیده ویژه دانش‌آموزان دختر روستای چهکند در خراسان جنوبی گفت: تلاش می کنیم در این سفر با اختصاص تسهیلات مشکلات مدرسه دخترانه چهکند را رفع کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، دکتر انسیه خزعلی امروز پنج شنبه (۲۴ آذر) در جریان سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به خراسان جنوبی وارد بیرجند شد.

 

وی با حضور در روستای چهکند و بازدید از مدرسه دخترانه این روستا، با تأکید بر این مطلب، هوشیاری و آگاهی دانش‌ آموزان را تضمین کننده قدرت کشور در آینده خواند و خاطرنشان کرد: خوشحالم که مهمان دختران خوب دهه هشتادی هستم و این خوشحالی به سبب باوری است که نسبت به دختران دهه هشتادی دارم و می دانم این نسل دختران همت های بلندی دارند، به کم قانع نیستند و برای این ایده‌آل‌گرایی برنامه‌ریزی‌های هدفمندی خواهند داشت.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: بهترین و برترین جایگاه برای ایران قوی با حرکت در مرزهای علم رقم خواهد خورد و این مسیر می تواند به رفع محرومیت و اتفاقات خوب مردمی برای رسیدن به ایران قوی منجر شود.

 

خزعلی با تأکید بر اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند اما سازندگان کل جامعه هستند، گفت: زنان ایران با وجود محدویت ها و تحریم های بسیار همیشه تلاش کردند صدای رسای خود را به جهان برسانند به همین دلیل است که دشمنان تحمل زنان ایرانی را در مجامع بین المللی ندارند اما ایمان دارم صدای شما آنقدر رسا و گویاست که می تواند به همه جهانیان واقعیت زن ایرانی، هویت و آرمان های بلندش را اعلام کند.

 

معاون رئیس جمهور با تأکید براینکه اولویت های دولت سیزدهم حذف محرومیت های روستاست، عنوان کرد: رئیس جمهور از همان ابتدا تأکید کردند و در عمل هم اولویت بازدیدها در سفرهای استانی را به روستاها و مناطق محروم اختصاص دادند؛ ما نیز در این بازدیدها از نزدیک مشکلات روستاها را احصا نموده و به دنبال  راه‌حل های عملی و کاربردی برای حل آنها هستیم.

 

خزعلی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه و سالن ورزشی سرپوشیده ویژه دانش‌آموزان دختر چهکند ادامه داد: تلاش می کنیم در این سفر با اختصاص تسهیلات مشکلات مدرسه دخترانه چهکند را رفع کنیم اگرچه همیشه بخش مهمی از اعتبارات سفرهای استانی صرف ایجاد مراکز ورزشی، ایجاد زیرساخت های آموزشی و مهارت آموزی بانوان می شود.

 

در ادامه این دیدار معاون رئیس جمهور با حضور در جمع دانش آموزان و معلمان به شنیدن مشکلات و نقطه نظرات مردم و دانش آموزان روستا و مدرسه پرداخت. 

 

گفتنی است، بازدید از کارگاه‌های دانش‌بنیان و فن‌آور با مدیریت بانوان، دیدار با دختران دهه هشتادی، بازدید از کارگاه‌های صنعتی با حضور نیروهای خانم، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان بویژه شهدای امنیت، نشست با بانوان فعال حوزه‌های فرهنگی_اجتماعی و سیاسی، بازدید از شهرستان درمیان، بازدید از کانون‌های فرهنگی و هنری با مدیریت بانوان، بازدید از دانشگاه بیرجند و نمایشگاه‌های فعال با حضور بانوان از جمله برنامه‌های سفر دو روزه دکتر خزعلی به خراسان جنوبی است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1240065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha