افزایش کشت قراردادی تا پایان دولت سیزدهم

ساداتی نژاد گفت: کشاورزی قراردادی در ایران تنها یک درصد است و در سایر کشورها به بالای ۴۰ درصد رسیده است بنابراین تا پایان دولت سیزدهم به دنبال افزایش کشت قراردادی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید جواد ساداتی نژاد عصر امروز پنج شنبه (۲۴ آذر) در شورای اداری شهرستان فردوس اظهار کرد: خود کفایی در حوزه کشاورزی که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است در برنامه دولت سیزدهم است.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی به دلیل خرده مالکی کشاورزی اقتصادی نیست و بیشتر معیشتی است، افزود: راه خروج از معیشتی بودن کشاورزی انجام و کشت کشاورزی قراردادی است.

 

وی ادامه داد: کشاورزی قراردادی در ایران تنها یک درصد است و در سایر کشورها به بالای ۴۰ درصد رسیده است بنابراین تا پایان دولت سیزدهم به دنبال افزایش کشت قراردادی هستیم.

 

ساداتی نژاد همچنین کشت الگویی مطابق با شرایط اقلیمی هر منطقه و کاشت محصولات را یادآور شد و گفت: برای سنددار کردن اراضی کشاورزی، فعالان این عرصه اقدام کنند تا یکپارچه سازی انجام و حذف مشکلات تداخلی با منابع طبیعی را شاهد باشیم.

 

وی درخصوص ارتقا دانشکده پیراپزشکی فردوس نیز از قول وزیر بهداشت بیان کرد: تا ۲ الی ۳ هفته آینده این مهم محقق و در شورای گسترش به تصویب خواهد رسید.

 

وزیر جهاد کشاورزی درباره مشکلات آبی و احداث مخزن آبی قنات بلده از تامین بخشی از اعتبارات تا پایان امسال خبر داد و افزود: برای تامین آرد کارخانه آرد گندم فردوس به منظور ایجاد اشتغال و برای صادرات آرد به افغانستان هم بررسی ها انجام می شود.

 

ساداتی نژاد با اشاره به تعطیلی برخی کارخانجات شیر، عنوان کرد: احداث و احیای کارخانجات لبنی اگر سرمایه گذاری تمایل نداشت اتحادیه ها را وارد خواهیم کرد تا فرآوری محصولات دامی در همین شهرستان ها انجام شود.

 

وی از خرید تضمینی دام فقط در خراسان جنوبی گفت و ادامه داد: در حوزه طیور و مرغ گوشتی اتحادیه ها فعال می شوند و حامی مرغدار و دامدار می شوند تا تولید کنندگان دغدغه نداشته باشند.

 

وزیر جهاد کشاورزی از اعلام آمادگی برای مقابله با آفات و نوسازی باغات خبر داد و افزود: برای حمایت هم از تولیدکننده و هم مصرف کننده دولت ورود می کند و تمام تلاش بر تولید پایدار و عرضه مناسب و ارزان برای مصرف کننده است.

 

وی با اشاره به مشکل دامداران در خصوص فروش شیر به برخی کارخانه های لبنیات در استان های دیگر و تسویه حساب سه ماهه با دامداران از وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی خواستار رسیدگی و پرداخت یک ماهه پول دامداران شد‌.

 

ساداتی نژاد از تخصیص ۹ میلیارد تومان در حوزه قنوات استان، تخصیص اعتبار و تسهیلات برای بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به فعالان دامدار و کشاورز دو شهرستان فردوس و سرایان خبر داد و افزود: احداث مرکز ترویج نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 

کد خبر 1240070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha