قول ویژه وزیر صمت برای حل مشکلات کارخانه تولید انواع مشتقات نفتی خوسف

وزیر صمت برای راه اندازی و رفع مشکلات کارخانه تولید انواع مشتقات نفتی خوسف که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، قول ویژه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محسن قاسمی امروز (24 آذر) در جریان بازدید وزیر صمت از کارخانه چدن خوسف، اظهار کرد: بخش صنعت مظلوم واقع شده است و هنوز  تبصره 18 به ما نرسیده است و ما هم فرصتی نداریم.

 

مدیرعامل کارخانه تولید انواع مشتقات نفتی و هیدروکربنی با بیان اینکه کارخانه تصفیه روغن خوسف 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: هزینه های زیادی برای راه اندازی این واحد انجام شده و هم اکنون توان گرفتن یک نگهبان ساده را ندارم، نیازمند نگاه ویژه دولت سیزدهم هستیم تا این واحد راه اندازی شود.

 

قاسمی با گلایه از اینکه بانک ها برای تسهیلات اعطایی از ما گردش حساب می خواهند، یادآور شد: برای تهیه هر قطعه کوچک به استان های مختلف می رویم.

 

وی ظرفیت تولید کارخانه را از محل محصولاتی که استانداردسازی شده در فاز نخست را سالیانه 300 هزار تن عنوان و تصریح کرد: در فاز نخست 40 نفر به صورت مستقیم و در فازهای بعدی هم اگر حمایتی باشد برای 50 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

 

مدیرعامل کارخانه تولید انواع مشتقات نفتی و هیدروکربنی خوسف با بیان اینکه پتروشیمی صنعتی هزینه بر است، گفت: استاندارد سازی و تولید آزمایشی در کارخانه انجام شده است اما دولت اگر کمک نکند مجبور به واگذاری مجموعه می‌شویم.

 

وی از عدم پرداخت تسهیلات ماده 18 گلایه کرد و گفت: چهار سال است که در شهرک شهید رحمانی در حال تکمیل این کارخانه هستم که اگر به این کارخانه که پیشرفت خوبی دارد توجه لازم و حمایتی صورت نگیرد، سرمایه گذار جایگزینی نخواهد بود.

 

 قاسمی تصریح کرد: این کارخانه برای راه اندازی فاز نخست نیازمند 10 میلیارد تومان تسهیلات است.

 

گفتنی است وزیر صمت پس از شنیدن درخواست های این سرمایه گذار دستور ویژه داد که مشکلات این مجموعه حل شود.

 

 

کد خبر 1240105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha