رئیس جمهور وارد شهرستان مرزی  نهبندان شد

رئیس جمهور دقایقی پیش برای دیدار با مردم وارد شهرستان مرزی نهبندان در خراسان جنوبی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، که در اولین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت به خراسان جنوبی سفر کرده است، صبح امروز جمعه (۲۵ آذر) در دومین روز این سفر دو روزه برای دیدار با مردم وارد شهرستان مرزی نهبندان شد.

 

سال گذشته آیت الله رئیسی در سومین سفر استانی خود که نوزدهم شهریور ماه به خراسان جنوبی انجام شد، با بازنگری سند توسعه نهبندان و در دستور کار قرار گرفتن آن از سوی استان موافقت کرد و در فهرست مصوبات سفر لحاظ شد.

 

طرح بازنگری توسعه نهبندان آماده و به دفتر معاون اجرایی رئیس جمهور ارسال شده که در دست بررسی قرار دارد. طرح توسعه نهبندان باید ابتدا نهایی شود و در صورت لزوم به تصویب هیات وزیران برسد سپس ابلاغ شود که اکنون مردم، نمایندگان مجلس و مسئولان این شهرستان در انتظار نهایی شدن طرح هستند و در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی این درخواست را از آیت الله رئیسی دارند.

 

حدود ۲۵۰ طرح در حوزه‌های مختلف زیرساختی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها در این سند پیشنهاد شده که از جمله می‌توان به تکمیل زیرساخت‌های آب مانند کنترل آب‌های مرزی، توسعه شبکه‌های آبرسانی و تکمیل خط لوله آب از نهبندان به سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، نفت و نیرو در این سفر رئیس جمهور را همراهی می کنند.

 

همچنین از روز چهارشنبه ۲۸ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه‌ها در دستگاه های اجرایی استان تشکیل شد تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی را دریافت کردند.

 

سامانه سامد (۱۱۱) نیز آماده دریافت درخواست‌های مردم از سراسر استان خراسان جنوبی است و مردم می‌توانند تا امروز جمعه از طریق این شماره تماس مشکلات و مطالبات خود را با دولتمردان مطرح کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1240121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha