ائمه جماعات حضور نسل جدید در مسجد را تقویت کنند

حجت الاسلام کوچک زاده گفت: ائمه جماعات حضور نسل جدید در مسجد را تقویت و مشارکت بچه ها در مسجد را استقبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مجتبی کوچک زاده» در نشست با ائمه جماعات مساجد تیران و کرون اظهارداشت: نسل جدید از سرمایه هایجامعه به حساب می آیند و باید زمینه حضور آنان در مساجد بیش از گذشته فراهم شود.

مدیراجرایی رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت بالایی در جذب افراد به مسجد و تشکل های فرهنگی هستند که باید امام جماعت از این پتانسیل به بهترین نوع استفاده کند.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان را به مراکز دینی دعوت کنیم و ائمه جماعات حضور نسل جدید در مسجد را تقویت و مشارکت بچه ها در مسجد را استقبال کنند.

 

به گفته حجت الاسلام کوچک زاده، نهادهای فرهنگی مساجد هر کدام یک منبع خدمت در کنار روحانیون برای جذب به مسجد و انجام فعالیت های فرهنگی مردمی هستند و نباید از آن ها غفلت کرد.

وی یادآورشد: ظرفیت کانون های مساجد را به واسطه جوانان و نوجوانان توانمند تقویت کنیم و نگذاریم این قابلیت بی استفاده بماند.

 

گره گشایی از مردم توسط روحانیون مساجد

 

مدیراجرایی رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به نقش مهم امام جماعت در رسیدگی به نیازها و مشکلات جامعه اذعان داشت: گره گشایی از مردم توسط روحانیون مساجد رقم بخورد و نسبت به نیازهای مردم نباید غفلت کرد.

 

وی از ائمه جماعات خواست تا پیش از اذان در مسجد حاضر شده و تا یک مدتی پس از اقامه نماز و منبر برای رسیدگی به دغدغه های مردم و پاسخ به سوالات آنان در مسجد حضور داشته باشند.

حجت الاسلام کوچک زاده اضافه کرد: برخی از روحانیون سریع از مسجد خارج شده و به کارهای دیگر خود می پردازند.

کد خبر 1240140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha