مسجد مبدا فعالیت های فرهنگی مردمی محسوب می شوند

محمدی کیا در جمع ائمه مساجد تیران و کرون گفت: مسجد مبدا فعالیت های فرهنگی مردمی محسوب می شوند و باید این جریان و ظرفیت ارزشمند تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی کیا» در نشست با ائمه جماعات مساجد تیران و کرون با اشاره به اتفاقات اخیر کشور و نقش مساجد در جذب نسل جدید اظهارداشت: مساجد جز مهمترین ظرفیت های اجتماعاتی ایران به حساب می آید که بسیاری از کشورها از چنین پتانسیلی بی بهره هستند.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به وجود مساجد در محله های مختلف شهری و روستایی افزود: در دوران پس از کرونا این مراکز دینی مبدا اجتماعات و شکل گیری مجدد جمعیت عمومی کشورمان بودند و در دیگر نقاط دنیا چنین ظرفیتی وجود نداشت.

وی ادامه داد: پتانسیل فرهنگی فعال در مساجد باید تقویت شود که با توجه به پیشینه این مراکز در شروع فعالیت های فرهنگی مردمی، این جریان و ظرفیت ارزشمند تداوم یابد.

 

دوری از بی توجهی به نیازهای مردمی و دغدغه های فرهنگی

 

فرماندار تیران و کرون با اشاره به جریان سازی دشمن علیه کشورمان تصریح کرد: طمع دشمن از روی بی توجهی های ما در درون کشور به نیازها مردمی و دغدغه های اجتماعی و فرهنگی ایجاد شد.

 

وی اذعان داشت: با وجود تذکرات متعدد رهبر انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی و رسیدگی به آن ها اما برخی از متولیان بی توجه کنار این توصیه ها گذشتند و امروز دشمن سرمایه انسانی ما را مورد هدف قرار داده است.

محمدی کیا از روحانیون مساجد خواست تا با نگاه علمی و جامع به دغدغه های فرهنگی و موانع پیش روی حضور جوانان در مساجد، به رفع چالش های اجتماعی کمک کنند.

کد خبر 1240148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha