خنثی شدن آسیب‌های اجتماعی در گرو عمل به امر به معروف و نهی از منکر است

ماموستا فخری، گفت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را خنثی کند که در این راستا نقش مسئولان و مدیران اثرگذار و حساس است.

ماموستا مُلا احمد فخری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف قطعی هر فرد مسلمان است و انجام این فریضه باعث تحول فکری و ترویج فضیلت‌های دینی و ارزش‌ها در جامعه می‌شود.

 

امام جمعه جوانرود، افزود: هر فرد اگر عمل ناشایستی انجام دهد فقط به خود ضرر نمی‌رساند بلکه جامعه را دچار ضرر می‌کند و این مسئولیت همه افراد است که از کار او جلوگیری کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: همه باید امر به معروف و نهی از منکر بکنند، هم مسئولیت شرعی و هم مسئولیت انقلابی و سیاسی شماست. امر به معروف هم مثل نماز واجب است.

 

ماموستا فخری،تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، راه پیامبران و شیوه صالحان است. فریضه بزرگی است که با آن فریضه های دیگر به پا داشته، راه ها امن و کسب و کارها حلال می شود. آنچه به ستم ستانده شده و به صاحبان آن باز گردانده می شود، زمین ها آباد و از دشمنان انتقام گرفته و امر پا بر جا می شود.

 

امام جمعه جوانرود، تصریح کرد: باید همه به یکدیگر با علم و آگاهی تذکر بدهند و حتی با زبان موعظه و نرم در خانواده نیز امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد و هدایت انسان یکی دیگر از اصول امر به معروف و نهی از منکر است که در زندگی نقش ویژه ای دارد، و نباید با یک نگاه تدافعی به اصلاح عمل در امر به معروف و نهی از منکر نگریست چرا که امربه‌معروف انسان را اصلاح می‌کند.

 

وی در پایان گفت:  امیدواریم جامعه امروزی در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر بتوانند به‌خوبی عمل کند و اقشار مختلف مردم اجرای فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر را کلید اصلاح جامعه بدانند.

کد خبر 1240178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha