در جامعه اسلامی  امنیت و معاش  مردم باید تأمین شود

امام جمعه شهرستان بهارستان گفت: در جامعه اسلامی باید هم امنیت مردم و هم معاش و اقتصاد مردم تأمین شود و مسئولین باید بیشتر تلاش کنند به نحوی که مردم آثار تلاش مسئولین را آشکارا ببینند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه شهرستان بهارستان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو رکن و اساس برای کشورند و مکمل همدیگرند و وحدت و تعامل این دو مرکز علمی از گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است و همواره مورد تأکید امامین انقلاب بوده است.

 

وی افزود: دانشگاه‌های ما به معارف، اخلاق، دین، فلسفه و علوم دقیقی که حوزه‌های علمیه متداول است و تدریس می‌شود نیاز دارند و حوزه‌های علمیه هم به علوم تخصصی و کاربردی رایج که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود نیاز دارد.

 

حجت الاسلام نورپور ادامه داد: حوزه علمیه و دانشگاه مدیران آینده را تربیت می‌کنند، آینده کشور را رقم می‌زنند و از پایه‌های محکم نظام و دو بال برای پرواز، رشد و ترقی جامعه اند، باید این دو مرکز در خدمت همدیگر باشند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

 

وی در ادامه بر اهمیت امنیت و معیشت به عنوان دو پیش نیاز حکومت دینی اشاره کرد و یادآور شد: طبق بیان نورانی امیر مؤمنان علی (ع) هیچ نعمتی گواراتر از امنیت نیست و نیز هر شادمانی‌ای نیاز به امنیّت و آرامش دارد، چرا که اگر امنیت وجود نداشته باشد، انسان نمی‌تواند از هیچ یک از نعمت‌های الهی به راحتی استفاده کند.

 

خطیب جمعه گلستان خاطرنشان ساخت: به خاطر اهمیت امنیت است که حضرت ابراهیم (ع) در کنار درخواست معیشت و تأمین معاش از خداوند متعال برای شهر مکه امنیت را می‌طلبد. باید قدر امنیت و حافظان امنیت را دانست.

 

امام جمعه گلستان یادآور شد: دشمن تلاش دارد امنیت را از جامعه بگیرد، امنیت فکری و روانی با تبلیغ سو و شایعه پراکنی و هم امنیت جانی را با تحریک اراذل و آدم کش‌ها. ولی خدا را شاکریم که حافظان امنیت اعم از سپاه عزیز، بسیج دلاور، نیروی انتظامی مقتدر و سربازان گمنام حضرت ولی عصر (عج) و آحاد مردم سیلی محکمی بر دشمن زدند و نگذاشتند دشمن به مقصودش برسد ،بدانید حافظان امنیت در داخل کشور، مرزها و بیرون مرزها تلاش شبانه روزی می‌کنند همه ما باید آنها را دعا کنیم.

 

حجت الاسلام نورپور ادامه داد: در کنار امنیت، یکی دیگر از پیش نیازهای حاکمیت، تأمین معیشت مردم است، که از بایدها و ضرورت‌ها است. در جامعه اسلامی باید هم امنیت مردم تأمین شود و هم معاش و اقتصاد مردم. که مسئولین باید بیشتر تلاش کنند و مردم آثار تلاش مسئولین را آشکارا ببینند.

 

وی در ادامه بر ضرورت رعایت الگوی مصرف و پرهیز از اسراف در مصرف آب و برق و گاز تأکید کرد و همچنین از عدم نظارت بر قیمت‌ها انتقاد کرد.

 

امام جمعه گلستان در ادامه به برخی از مشکلات و معضلات شهرستان بهارستان اشاره کرد و گفت: از جمله این مشکلات می‌توان به نبود ساختمان برای اکثر ادارات، ناقص بودن چارت تشکیلاتی ادارات و کمبود نیروی انسانی در بعضی از ادارات، ترافیک شدید به ویژه در جاده ساوه که درخواست مردم ایجاد خط مترو (مثل اسلامشهر و پرند) از دولت است، نبود اماکن تفریحی و ورزشی مناسب و وجود معتادان متجاهر و… اشاره کرد.

کد خبر 1240231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha