کارگاه خیاطی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) خراسان جنوبی تقویت می شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان بر حمایت و تقویت کارگاه خیاطی این کانون در راستای کارآفرینی بانوان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی، زینب روحانی مقدم:

 

مجموعه ها و نهاد و دستگاه های مختلفی در زمینه اقتصاد فعالیت دارند اما برخی از بخش ها هستند که در کنار فعالیت های فرهنگی و هنری خود به بحث اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی توجه ویژه ای دارند.

 

*اشتغال زایی در عین محرومیت

کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله این مجموعه ها است که در کنار برگزاری کلاس های آموزشی، قرآنی، سرود، مداحی و غیره به بحث کمک های مومنانه و کارآفرینی و اشتغال زایی می پردازند و در همه مناطق به خصوص مناطق روستایی و مرزی، اشتغال زایی را سر لوحه کار خود قرار داده اند.

 

کانون فرهنگی هنری صاحب‌الزمان (عج) آسفیچ یکی از این کانون هایی است که در زمینه کارآفرینی و اشتغال زایی فعالیت دارد؛ این کانون در 50 کیلومتری مرکز استان خراسان جنوبی قرار دارد و در سال 1391 تأسیس شده و در حال حاضر 260 نفر عضو فعال دارد.

 

این کانون علی رغم برخوردار بودن از کمترین امکانات از پا نشست و تنها به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری کفایت نکرده است و با ارائه طرح کارآفرینی در زمینه خیاطی برای بانوان روستا شغل ایجاد کرده است.

 

کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) آسفیچ توانست سال گذشته رتبه نخست استانی سومین رودیداد ملی فهما را در خراسان جنوبی به دست آورد و با تولید یک سرود زیبا و جالب طی یک ماه توانست 980 امتیاز را از هزار امتیاز نصیب خود کند.

*کانون صاحب الزمان (عج) نیازمند ۳۵ میلیون تومان اعتبار

همزمان با سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی فرصتی پیش آمد تا انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به میان بانوان کارآفرین و هنرمند و خلاق خراسان جنوبی برود و با مشکلات و درخواست های آنان آشنا شود.

 

در این سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به بازدید از کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) آسفیچ رفت و در جمع صمیمانه ای با بانوان عضو این کانون نشست و با شور و شوق این بانوان خلاق آشناتر می شود و درد و دل های آنان را به گوش جان می خرد.

 

فاطمه نظری مدیرکانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ در این بازدید با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سال‌های اخیر گفت: با حمایت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان و کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور، موفق به راه‌اندازی کارگاه خیاطی در این کانون شدیم که مربی این کارگاه دوره آموزشی مقدماتی را برای متقاضیان به مدت سه ماه برگزار کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیازمند چند دستگاه چرخ خیاطی صنعتی و اُتو پرس برای شرکت کنندگان در این کارگاه هستیم، ادامه داد: درخواست داریم تا در تامین چرخ خیاطی صنعتی و چرخ خیاطی ساده این کانون را یاری کنید.

 

نظری عنوان کرد: خودکفا شدن خانواده‌ها و کمک به استقلال هرچه بیشتر بانوان سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل آنها از جمله اهداف راه اندازی این کارگاه بوده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ همچنین به تولید سرودهای مختلف با کمک بچه‌های مسجد در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های قرآنی، تقویتی و درسی از دیگر راهکارهای جذب نوجوانان به این کانون است.

 

وی در ادامه عنوان داشت: 10 خانم هر هفته در این کارگاه فعالیت می کنند و در تابستان تعداد افراد به 20 نفر می رسد و نیازمند حمایت هستیم تا نگذاریم بانوان دلسرد شوند و به دنبال این هستیم تا لباس فرم مدارس روستای آسفیچ و روستاهای اطراف را تهیه کنیم.

 

نظری با بیان اینکه درخواست تامین کتاب برای این کانون هستیم، گفت: دست من برای برگزاری برنامه های مختلف از جمله نمایش خالی است و درخواست داریم تا کمک کنید تا در مقابل این افراد شرمنده نباشیم.

 

*لزوم تقویت کانون صاحب الزمان(عج) آسفیچ

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این بازدید اظهار داشت: بانوانی که در این کانون فعالیت خوبی دارند را تشویق کنید تا هم دلگرم شوند و هم سایر بانوان به این سمت حرکت کنند.

 

وی بیان کرد: مشکل اقتصادی امروز مهم ترین مشکل است و بدانید که زنده بودن روستاها به فعالیت شما بانوان بستگی دارد و زمینه را فراهم کنید تا جوانان هم به سمت این نوع کارها حرکت کنند.

 

خزعلی با بیان اینکه بحث تقویت این کارگاه پیگیری خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه منطقه درمیان از وجود گیاهان دارویی غنی است به سمت این موضوع حرکت کنید و باید آموزش هایی در این زمینه صورت گیرد.

 

 

 

کد خبر 1240251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha