رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان

بهرام مسلمی مهنی از رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان خبر داد.

بهرام مسلمی مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: این جشنواره از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که فراخوان آن اعلام شده است.

 

وی بیان کرد: تاریخ گواه آن است که در همه وقت آنچه در هم‌آهنگی، هم‌فکری و هم‌سویی یک امت پیشران بوده، هنر است و امام رضا (ع) چشمه‌ای جوشان در ایران اسلامی است که آستانش همه دلدادگان به هنر را سیراب می‌کند.

 

مسلمی مهنی ابراز کرد: بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌ هنری امام رضا (ع) با مشارکت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان به مناسبت دهه کرامت، دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی را برگزار می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بخشی از اهداف دومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی است.

 

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این جشنواره می توان به شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی برای انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ارائه مفاهیم دینی و رضوی در قالب تئاتر خیابانی با اجرا در اماکن عمومی و استفاده از قالب تاثیرگذار تئاتر در راستای ترویج معارف دینی و رضوی برای عموم مخاطبان اشاره کرد.

 

مسلمی مهنی ادامه داد: آثار نمایشی باید به معرفی ابعاد دینی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شخصیت امام رضا (ع)، تبیین فرهنگ و سبک زندگی رضوی و کارکرد آن در زندگی معاصر، ترویج پندها، حکمت‌ها و آموزه‌های فلسفی اخلاقی امام رضا (ع)، اندیشیدن، خودشناسی و خداشناسی از دیدگاه امام رضا (ع) بپردازند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد: گشاده‌رویی با مردم و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه در مکتب رضوی و ائمه اطهار (ع)، تحلیل سفر تاریخی سیاسی امام رضا‌ (ع) از مدینه تا خراسان و تأثیر شگرف آن بر فرهنگ مردم، بهره‌گیری از فرهنگ عامه و آیین‌های رضوی و ارتباط ادیان و مذاهب و مردم سایر ملل با امام رضا (ع) از دیگر موضوعاتی است که محتوای آثار نمایشی باید بر مبنای آن باشند.

 

وی ابراز کرد: در حاشیه برگزاری دومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی، کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید منتخب برای شرکت‌کنندگان برگزار شود.

 

مسلمی مهنی با اشاره به این که از برترین های این جشنواره تجلیل می شود، اضافه کرد: ۲ گروه تئاتر برگزیده به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال طرح و ایده به دبیرخانه جشنواره ۱۵ دی ماه سال جاری است که پس از بررسی آثار رسیده توسط هیئت داوران طرح و ایده های منتخب ۲۰ دی ماه معرفی می شوند.

 

وی یادآور شد: گروه های تئاتر علاقمند به شرکت در دومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی می توانند از طریق تارنمای شمس توس به نشانی shamstoos.ir فرآیند ثبت‎ نام کرده و ارسال اثر خود را از طریق پورتال portal.shamstoos.ir  ارسال کنند.

 

مسلمی مهنی در خاتمه گفت: دبیرخانه این جشنواره در جنوب استان کرمان، جیرفت، میدان انقلاب جنب سالن شهید مداحی پور ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان است.

کد خبر 1240391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha