نشاط با طعم معنویت/ بچه‌های کانون رهروان ثارالله میناب روزی خاطره انگیز را در کنار هم گذراندند

بچه های کانون فرهنگی هنری رهروان ثارالله روستای شهمرادی شهرستان میناب آخر هفته گذشته را در قالب اردوی گردشگری تفریحی در باغات سرسبز و زیبای روستای بهمنی این شهرستان گذراندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، اردو سفری گروهی برای تشکیلات مشخص به منظور دستیابی به اهداف معین تربیتی است که با هدف ایجاد بستر مناسب برای تمرین یک زندگی دسته‌ جمعی، تقویت حس تعاون و همکاری از طریق سپردن کار و مسئولیت‌، کسب تجربه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی همچنین تقویت بنیه اعتقادی، کمک به فرایند اجتماعی شدن و ارتقای این گونه مهارت‌ها،  ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و آمادگی افراد برای مقاومت در برابر مشکلات و تنگناها بخشی برگزار می شود.

 

کانون های فرهنگی هنری با هدف جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و آبادانی معنوی خانه های امن الهی تشکیل شده اند که یکی از مهمترین راه های جذب برگزاری برنامه های اردویی است که باتوجه به ظرفیت و پتانسیل کانون و شرایط آب و هوایی و ایام فراغت بچه ها برگزار می شود.

 

آب و هوای بسیار خوب استان هرمزگان در ماه های منتهی به آذر تا فروردین، بهترین فرصت برای برگزاری اردوهای درون استانی و بازدید اعضای کانون ها از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان است.

 

 

کانون فرهنگی هنری رهروان ثارالله روستای شهمرادی یکی از کانون های فعال شهرستان میناب می باشد که با بهره گیری از قالب اردوی تفریحی گردشگری، درصدد ایجاد شور و نشاط معنوی در بین  نوجوانان و جوانان عضو کانون است.

 

حجت الاسلام حسن فخاری، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای شهمرادی در این باره گفت: 40 نفر از نوجوانان و جوانان عضو کانون فرهنگی هنری رهروان ثارالله روزهای آخر هفته گذشته را به اردوی گردشگری تفریحی درون شهرستانی اعزام شدند.

 

وی افزود: این اردو به منظور ایجاد شور و نشاط بین نوجوانان و جوانان و حضور موثر در برنامه های فرهنگی و توسعه و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در بین نسل جوان برگزار شد.

 

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای شهمرادی ادامه داد: برگزاری کلاس تربیتی، تشکیل گعده های ایده پردازی، تجلیل از مکبرین، موذنین و فعالان قرآن و نماز از جمله برنامه های این اردو بود.

 

حجت الاسلام فخاری اضافه کرد: برگزاری اقامه نماز جماعت و فعالیت های ورزشی به ویژه بازی های بومی محلی و صرف نهار از دیگر برنامه های اجرایی در این اردو بود که مورد استقبال نوجوانان و جوانان شرکت کننده قرار گرفت.

 

 

وی عنوان کرد: بازدید از باغ های سرسبز و آباد روستای بهمنی و ارائه توضیحاتی پیرامون نقش گشت و گذار در طبیعت و دیدن مناظر زیبا در زمینه خداشناسی بخش دیگری از برنامه های این اردوی یک روزه بود.

 

شرکت کنندگان در این اردو، بازشناسی توان شخصی نقش خویش، تمرین زندگی مستقل از خانواده، تقویت روحیه اعتماد به نفس و هم‌ زیستی در شرایط خارج از زندگی معمولی خانوادگی و کسب تجربه و مهارت‌های زندگی دسته جمعی را تجربه کردند.

 

 

گفتنی است؛ روستای بهمنی با 681 نفر جمعیت به علت برخورداری از آب و هوای مطبوع و وجود باغات سرسبز و خرم و صنایع دستی یکی از مناطق مهم گردشگری در این فصل از سال در استان هرمزگان است.

کد خبر 1240435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha