آلودگی تا سه شنبه مهمان ناخوانده البرزی ها است

احمدی با اعلام خبر تداوم آلودگی تا سه شنبه هفته جاری گفت: تداوم نرخ تولید آلاینده ها باعث شده است که مدارس از هفته گذشته تعطیل شوند همچنین بسیاری از شهروندان مسن را با خطر گرفتگی ریه و تنفس روبه رو کرده است.

خبرگزاری شبستان - البرز: استان البرز به عنوان قطب صنعت و علم آفرینی کشور نامیده می شود. کارخانه های صنعتی، شرکت های تولیدی و دارویی بخش از این تولید هستند. اما بیش از همه وجود کارخانه سیمان آبیک در محور کرج به قزوین موجی از آلودگی را برای مردم البرز به ارمغان آورده است.

 

آرش بهاروند احمدی در جریان هوای آلوده و پر از آلاینده استان البرز به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: آلودگی تا روز سه شنبه هفته جاری در البرز ماندگار است.

 

مدیرکل هواشناسی استان البرز ادامه داد: تداوم نرخ تولید آلاینده ها باعث شده است که مدارس از هفته گذشته تعطیل شوند همچنین بسیاری از شهروندان مسن را با خطر گرفتگی ریه و تنفس روبه رو کرده است. 

 

گذر موج ناپایدار و ضعیف سطوح میانی و همراهی آن با چینش فشار سطح زمین در سطح ارتفاعات بر شدت این آلودگی افزوده است.

 

بنابر نظر کارشناسان تنها بارش باران و برف همچنین تدابیر لازم برای کاهش ساعت کار کارخانه های صنعتی و تولیدی می تواند راهگشای این آسیب تلقی شود.

 

گفتنی است، یکی از مطالبات مردم استان البرز توجه به وضعیت زیست محیطی این استان متناظر با حجم کارخانه های تولیدی است که میزان آلاینده ها را افزایش می دهد. 

 

 

 

کد خبر 1240437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha