توسعه خط ۲ قطار شهری شیراز برای حافظیه مشکلی ایجاد نمی کند

اسدی گفت: خط ۲ متروی شیراز برای حافظیه و محیط پیرامون آن که در شمار بافت تاریخی ارزشمند شیراز است پیش نخواهد آمد و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است.

محمدحسن اسدی، امروز شنبه (26 آذر) در حاشیه آئین کلنگ ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم (توسعه شمال شرقی) خط ۲ قطار شهری شیراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم خط 2 قطار شهری شیراز هستیم که از میدان «آزادی» به سمت «کلبه سعدی» و در ادامه به سمت «فضیلت» که پنج کیلومتر طول دارد و با 62 هزار میلیارد ریال اعتبار به انجام می رسد.

شهردار شیراز با بزرگداشت روز ملی حمل و نقل افزود: این طرح از میدان «آزادی» به سمت میدان «قائم»، چهارراه «ادبیات» و کلبه سعدی ایستگاه دارد و ظرف 30 ماه این پروژه مقرر است که تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: امروز علاوه بر فاز 2 خط 2 قطار شهری بیش از 20 پروژه حمل و نقلی دیگر اعم از هوشمندسازی مطالعاتی، افزوده شدن تعئادی دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر شیراز و کلنگ زنی مرکز 2 شماره گذاری به انجام می رسد و همچنین امروز شاهد کلنگ زنی، افتتاح و بهره برداری از 10 پروژه بزرگ حمل و نقلی با بیش از 63 هزار میلیارد ریال هستیم.

شهردار شیراز در ادامه اعلام کرد: کمتر از 2 ماه دیگر فاز یک خط 2 مترو از ایستگاه «قهرمانان» در میانرود به سمت میدان «امام حسین (ع)» به طول هشت کیلومتر افتتاح و مسافرگیری خواهد شد

وی در پاسخ به اینکه آیا خط 2 متروی شیراز برای حافظیه مشکلی ایجاد نمی کند هم گفت: مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است و مشکلی برای حافظیه و محیط پیرامون آن که در شمار بافت تاریخی ارزشمند شیراز است پیش نخواهد آمد.

کد خبر 1240458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha