دزفول دارای پردیس علم و فناوری می شود

بدیعی، از موافقت با تاسیس پردیس علم و فناوری در دزفول با پیگیری از طریق معاونت علم و فناوری رئیس جمهور و معاونت فناوری وزارت علوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مهدی بدیعی، امروز شنبه (۲۶ آذر) در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری که با حضور جمعی از مسئولان و پژوهشگران در دانشگاه صنعتی جندی شاپور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مولفه های یک تمدن، رفع نیازهای جامعه بر اساس دانش بومی منطقه است که فناوری محسوب می شود. 

 

سرپرست دانشگاه جندی شاپور دزفول، حمایت، هدایت و راهبری فعالیت های فناوری شمال خوزستان را یکی از اهداف و اولویت های مهم دانشگاه جندی شاپور دزفول برشمرد و افزود: الگوی دانشگاه نیز از این منظر، شهر دانشگاهی جندی شاپور است چرا که یکی از اهدافی که باعث معرفی دانشگاه جندی شاپور به استان و برگزاری کنگره های بین المللی متعدد در این دانشگاه شد علاوه بر احیای این میراث تاریخی، حمایت و هم افزایی فعالیت های فناورانه بر اساس الگوی موفق شهر دانشگاهی جندی شاپور است.

 

وی از موافقت با تاسیس پردیس علم و فناوری در دزفول با پیگیری از طریق معاونت علم و فناوری رئیس جمهور و معاونت فناوری وزارت علوم خبر داد و اضافه کرد: این امر مورد موافقت مسؤولان شهری نیز قرار گرفته است.

 

بدیعی، با بیان اینکه ۲ مرکز تخصصی و یک مرکز پژوهشی در دانشگاه جندی شاپور در حال فعالیت هستند که حمایت های لازم نیز از این مراکز انجام می شود، عنوان کرد: هدف گذاری دانشگاه، هدفمند کردن این مرکز پژوهشی به سمت ماموریت واقعی است. همچنین مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه جندی شاپور با فراخوانی که امروز رسما اعلام می شود کار خود را آغاز می کند.

 

وی تصریح کرد: از ظرفیت واحدهای فناوری در قالب گروه ها و شرکت های فناور و دانش بنیان در این مرکز فناوری و نوآوری استفاده خواهد شد و علاوه بر تسهیلات، تجهیزات اداری، کارگاهی، سخت افزاری و بستر اینترنت رایگان پرسرعت نیز در اختیار آنها قرار می گیرد و تلاش می شود این واحدها با شرکت های توسعه یافته ارتباط برقرار کنند و با متخصصان در ارتباط باشند.

 

سرپرست دانشگاه جندی شاپور دزفول، یاد آور شد: امیدوار هستیم با ارائه کمک های مالی و معنوی به هم افزایی برسیم و چنین اقداماتی منشا خیر و برکت برای شهرستان و استان و کشور باشد.

 

کد خبر 1240460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha