روشنایی سیاه‌چادرهای عشایری سمنان با مولد خورشیدی تأمین شد

حسینی نژاد، از واگذاری بیش از یک هزار سامانه مولّد خورشیدی به خانوارهای عشایری استان سمنان به منظور تامین برق و روشنایی عشایر خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛سیدمحمد حسینی نژاد در نشست با خبرنگاران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ، یک هزار سامانه مولّد خورشیدی قابل حمل به امور عشایر استان تحویل شده تا در اختیار خانوارهای عشایری قرار داده شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این که در سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۰۰ سامانه تحویل شده است گفت: برای امسال هم، در دو مرحله تعداد ۵۰۰ دستگاه دیگر به امور عشایر تحویل شده تا در اختیار عشایر استان قرار گیرد.

 

وی ازتوزیع این سامانه‌ها در جامعه عشایری شهرستان‌های مختلف استان  سمنان خبردادوافزود: واگذاری ۱۲ دستگاه در سمنان، 281درمهدیشهر ، ۳۸ دستگاه در سرخه، ۷۷ درگرمسار ، ۹۱ دستگاه  درآرادان، ۱۵۶ دردامغان ، ۲۱۶ دستگاه درشاهرود و ۱۲۹ مولّد برق خورشیدی به عنوان عملکرد این شرکت در حوزه تامین برق عشایر کوچنده از طریق سامانه های برق خورشیدی قابل حمل به شمار می‌رود.

 

حسینی‌نژاد یادآور شد: این سامانه‌های مولد که به عشایر ارائه می‌شود شامل یک عدد پانل خورشیدی ۱۰۰ وات، پنج سِت لامپ به همراه کابل‌های ارتباطی، شارژر برق شهر و کیف دستگاه و پانل است و آموزش نحوه استفاده از این دستگاه ها نیز به عشایر انجام می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: این طرح در راستای سیاست های وزارت نیرو و مصوبات شورای عالی عشایری مبنی بر تامین برق عشایر کوچنده از طریق سامانه های برق خورشیدی قابل حمل و با همکاری و هماهنگی این شرکت و اداره کل امور عشایر استان سمنان اجرایی می‌شود.

کد خبر 1240464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha