ضرورت حرکت به سمت تربیت دانش‌آموزان خلاقیت محور

موالی‌زاده، با اشاره به ضرورت تربیت معلمان پژوهش‌محور گفت: خلاقیت محوری دانش‌آموزان ضرورت امروز مجموعه تعلیم و تربیت استان است و این امر از مسیر پژوهش پایدار محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سید احمد موالی‌زاده، در آیین استانی گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان اظهار کرد: تربیت دانش‌آموزانی خلاقیت‌محور می‌بایست به عنوان یک برنامه اولویت‌دار در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانداری خوزستان افزود: بر این اساس شرط لازم برای تحقق این هدف مهم تربیت معلمانی پژوهش‌محور و با رویکرد پژوهشی است و آموزش و پرورش می‌بایست تمام تلاش خود را در راستای اجرا شدن این برنامه اولویت‌دار به کار ببندد‌.

 

وی اضافه کرد: حرکت به سمت تربیت معلمانی پژوهش‌محور به تربیت دانش‌آموزانی خلاقیت محور منجر می‌شود و این امر با تاکید بر ترویج فرهنگ پژوهش در جامعه دنبال خواهد شد؛ البته آموزش و پرورش تاکنون برنامه‌های مختلفی در راستای تحقق این امر به اجرا گذاشته که شایسته تقدیر و تشکر است.

 

موالی‌زاده تصریح کرد: آموزش خلاقیت‌محوری از دوران ابتدایی زمینه‌ساز تحقق تفکر پژوهش‌محور در بین دانش‌آموزان خواهد بود و این امری اکتسابی است و به صورت جدی دنبال می‌شود.

 

مسعود حمیدی‌نژاد نیز عنوان کرد: یکی از طرح‌های عملکردی که اکنون در سطح مدارس مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان در حال اجرا داریم، طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی بوده و یکی از نکات مهم این طرح پیوست پژوهشی است به گونه ای که بر مبنای سه ماه کار پژوهشی تدوین و اجرایی شده است‌.

 

وی با بیان اینکه هر برنامه‌ای که دارای سبقه پژوهشی است به ثمر خواهد نشست، ابراز کرد: پیوست پژوهشی برای برنامه‌های اجرایی یکی از اصول مدیریتی در سطح مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان است و آموزش و پرورش با اولویت‌دهی به طرح‌های پژوهشی تخصصی و هدف‌دار و در راستای حل چالش‌های آموزش و پرورش گام مهمی در این راستا برداشته است.

 

حمیدی‌نژاد در پایان یاد آور شد: اختصاص بودجه مناسب و کافی برای فعالیت‌های پژوهشی و نیازسنجی اجرای برنامه‌های پژوهشی در سطح استان، از اولویت‌های اصلی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است و البته عملی شدن ایده‌ها نیازمند مشاوره تخصصی پژوهشی و اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای این فعالیت‌های پژوهشی است.

 

کد خبر 1240502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha