کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود مراسم ایام فاطمیه برگزار کرد

دستگزار گفت: مراسم باشکوه ایام فاطمیه با هدف تعمیق و نهادینه سازی فرهنگ فاطمی به همت هیئت جوانان مهدوی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود برگزار شد.

«اسماعیل دستگزار» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: مراسم با شکوه ایام فاطمیه به همت هیئت جوانان مهدوی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و شیفتگان و محبان اهل بیت (ع) در جوار بارگاه مطهر و ملکوتی امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: این مراسم با هدف تعمیق و نهادینه سازی فرهنگ فاطمی به عنوان الگوی پسندیده برای آحاد مردم بویژه نوجوانان و جوانان انجام گرفت.

 

وی با تاکید بر بهره گیری از منویات و تدابیر امامین انقلاب برای تبیین و تقویت مراسمات عزاداری فاطمیه، ادامه داد : حجت الاسلام «صالح عباس زاده» امام جمعه موقت بخش لاهرود، در سخنانی رموز نماز را تشریح کرد و با اجرای مسابقه بین نوجوانان و جوانان عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) و اهدای هدیه برای آنان، به تبیین نماز پرداخت.

 

دستگزار با اشاره به استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، جهت ترویج سبک زندگی اسلامی و اشاعه فرهنگ فاطمی، اظهار داشت: «بیوک صفر زاده» بخشدار لاهرود نیز در این مراسم با اشاره به بحث نفوذ، داشتن بصيرت و آگاهي را سپري در مقابل نفوذ دشمنان دانست و بر ولایت پذیری حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک ارزش در جامعه اسلامی تاکید کرد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با اشاره به فضاسازی متناسب با ایام فاطمیه در مساجد و بقاع متبرکه، اضافه کرد: برنامه عزاداری ایام فاطمیه با مداحی ذاکر اهل بیت (ع) «شاپور بیابانی» برگزار شد و در پایان مراسم، عزاداران از سفره احسان حضرت فاطمه زهرا (س) متنعم شدند.

کد خبر 1240503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha