۷۵ درصد کل پروژه‌های ساخته شده در خوزستان، خیرساز و مشارکتی هستند

خان‌محمدی، با بیان اینکه در کشور ۵۰ درصد و در خوزستان ۷۵ درصد کل پروژه‌های ساخته شده، خیرساز و مشارکتی هستند، گفت: یک هزار و ۸۰۰ پروژه‌ در استان خوزستان داریم که برای مهرماه سال آینده ۸۸۰ پروژه تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حمیدرضا خان‌محمدی، در آیین گرامیداشت بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خوزستان، با تأکید بر تکریم خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز باید محوری‌ترین بخش باشند و در این هفته بخشی از اعتبارات که تخصیص نیافته‌اند مطالبه خواهند شد. 

 

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، افزود: برای محرومیت‌زدایی اعتبار خوبی برای استان خوزستان در نظر گرفته شده که با کمک نمایندگان و سازمان برنامه و بودجه امیدواریم بتوانیم به این تعهدات عمل کنیم و باری از دوش آموزش و پرورش برداریم و کیفیت آموزش را افزایش دهیم.

 

وی با بیان اینکه هر کجا کیفیت ‌آموزش افزایش پیدا کند، توسعه با سرعت در منطقه پیش خواهد رفت، اضافه کرد: برای برچیده شدن مدارس خشکه‌چین در تلاش هستیم و مدارس سنگی خشکه‌چین با ظرفیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز جمع‌آوری خواهند شد؛‌ اغلب این مدارس در مسیر زاگرس هستند و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ این کار به اتمام برسد.

 

خان‌محمدی، تصریح کرد: در خصوص مدارس کانکسی نیز هر کجا مدرسه‌ای کانتینری وجود داشته باشد کار را معطل نخواهیم کرد و در مرحله اول یک کانکس استاندارد مستقر می‌کنیم؛ امیدواریم مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر نیز با کمک خیرین جمع‌آوری شوند.

 

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این مدارس در دهه فجر تحویل داده خواهند شد، ابراز کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه تخصیص یافت و بخشی نیز توسط بنیاد برکت تأمین شد؛ ۵۰ درصد مدارس جایگزین در صورتی که مشکلی پیش نیاید، در دهه فجر تحویل داده خواهد شد.

 

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ضمن تقدیر از جهادگران در حوزه مدرسه‌سازی خاطر نشان کرد: اولین خواسته ما انجام تعهدات در برابر خیرین مدرسه‌ساز است؛ از ۸۰ درصد خیرینی که داریم، ۲۰ درصد از آنها حقوقی و حاکمیتی هستند و ۲۰ درصد دیگر بانوان هستند و در مابقی موارد نیز که ۶۰ درصد هستند قطعاً بانوان در کنار مردان بوده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در کشور ۵۰ درصد و در خوزستان ۷۵ درصد کل پروژه‌های ساخته شده، خیرساز و مشارکتی هستند، عنوان کرد: یکی از اتفاقات مهمی که به عنوان محوری‌ترین برنامه نیز دنبال می‌شود، مردمی‌سازی است و حضور خیرین مدرسه‌ساز به عنوان نماد مردمی‌سازی دولت مطرح است.

 

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پایان یاد آور شد: یک هزار و ۸۰۰  پروژه‌ در استان خوزستان داریم که برای مهرماه سال آینده ۸۸۰ پروژه تحویل داده خواهد شد.

 

کد خبر 1240544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha