اجرای پروژه Gis در ۲۰۵ رقبه از رقبات موقوفات استان لرستان

رضایی پور ازاجرای پروژه Gis برای رقبات وابسته به موقوفات، مساجد و اماکن مذهبی استان لرستان، خبرداد و گفت: پروژه Gis برای تعداد ۲۰۵ رقبه از رقبات موقوفات شهرستان های تابعه استان لرستان به اتمام رسید.

مسلم رضایی پور در گفت و گوبا خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: پروژه Gis برای رقبات وابسته به موقوفات، مساجد و اماکن مذهبی استان لرستان تحت نظارت مدیرکل اوقاف و امور خیریه و اداره کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امورخیریه و به همت معاونت بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در دست اقدام است.

 

وی افزود: در این پروژه، که مختصات  Utm نقاط مرکزی اسناد تک برگ اخذ شده رقبات و موقوفات و مختصات Utm رئوس رقبات و موقوفات نقشه برداری شده در سطح استان، با استفاده از نقشه های پایه و تصاویر ماهواره ای، طی دو مرحله، در مرحله اول، ابتدا لایه عرصه های وقفی و در مرحله دوم، لایه اعیان های موجود این رقبات، تهیه، ترسیم و جانمایی گردید.

 

رضایی پور ادامه داد: در این پروژه، لایه  Gis و  Shp فایل های مرتبط برای شهرستان های خرم آباد به تعداد ۹۸ رقبه، شهرستان کوهدشت به تعداد ۵۴ رقبه، شهرستان دورود به تعداد ۲۴ رقبه، شهرستان دلفان به تعداد ۱۸ رقبه، شهرستان پلدختر به تعداد ۱۰ رقبه و شهرستان ازنا برای یک رقبه آستان مقدس امامزاده ابراهیم ع مومن آباد، با موفقیت اجرا و به اتمام رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: تثبیت مالکیت، جلوگیری از تعرض ها و سوء استفاده های احتمالی و برنامه ریزی جهت احیاء رقبات موقوفات، از اهداف اجرای پروژه Gis ، رقبات و موقوفات است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان لرستان اظهارکرد: با پایان اجرای پروژه Gis برای تعداد ۲۰۵ رقبه، کلیه این لایه ها، در سامانه جامع بقاع متبرکه و موقوفات استان لرستان، بارگذاری خواهد شد.

 

 

کد خبر 1240547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha