برگزاری هفته فرهنگی خمین با هدف گسترش سیره امام خمینی(ره)

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزار ی هفته فرهنگی شهرستان خمین با هدف گسترش سیره رفتاری امام راحل و گسترش افکار امام امت، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مصطفی مرزبان، امروز یکشبنه (27 آذر) از برگزاری هفته فرهنگی شهرستان خمین خبر داد و گفت: این برنامه فرهنگی از 23 تا 30 دی ماه در محل بیت تاریخی امام خمینی (ره) در شهرستان خمین برگزار می شود.

 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، با اشاره به اینکه هفته فرهنگی خمین همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی آغاز می‌شود، افزود: این رویداد فرهنگی با مشارکت همه نهادها و با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: هفته فرهنگی خمین با هدف گسترش سیره رفتاری امام راحل و گسترش افکار امام امت در عرصه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول افزود: این هفته  فرهنگی در محل بیت تاریخی امام خمینی (ره) در شهرستان خمین با اجرای برنامه‌های فرهنگی، نمایشگاه صنایع‌دستی، ارائه محصولات فرهنگی، شب شعر و برنامه‌های جانبی برگزار خواهد شد.

 

مرزبان با اشاره به تقارن روز ولادت امام خمینی(ره) با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، ادامه داد: این ایام فرصت مناسبی برای تبیین سیره و منش امام راحل (ره) و حضرت زهرا سلام الله است.

 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، با تاکید بر اینکه معرفی و شخصیت امام یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مسئولیت دارند و هر دستگاهی با توجه به جامعه هدفی که دارد باید نقش آفرینی کند.

کد خبر 1240565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha