جایگاه حجاب در قرآن باید برای جامعه تبیین شود

حجت الاسلام احمدی،گفت: باید جایگاه حجاب در قرآن برای جامعه تبیین شود لذا در این راستا برگزاری دوره های ضمن خدمت عفاف و حجاب در ادارات مفید است.

حجت الاسلام مسعود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به دسیسه دشمنان در راستای ترویج بی حجابی در کشور، گفت: دشمنان بر روی ترویج بی عفتی و بی حجابی در ایران برنامه ریزی دقیق کرده است تا جایی که برای آن وقت تعیین کرده بودند در حالی که حجاب یکی از اصول محکم قرآنی است که حتی به چگونگی آن اشاره شده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه، افزود: سردمداران استکبار جهانی به خوبی فهمیده‌اند که حجاب سد راه آنها است بنابراین تنها راه ضربه زدن به کشورهای اسلامی رواج بد حجابی و بی حجابی در این کشورها است.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شرارت‌ها و آسیب‌هایی که به دختران و زنان جامعه وارد می‌‌شود، ناشی از نداشتن حجاب و عفاف می‌باشد لذا درونی کردن این ارزش بین دختران و زنان باعث می‌شود آنان در برابر این انحرافات مقاومت بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام احمدی، تصریح کرد: برخی به دلیل عدم آشنایی با اصول رعایت حجاب، پایین بودن سطح آگاهی یا دریافت اطلاعات غلط نسبت به این موضوع دلسرد می شوند و با تزلزل ذهنی و قلبی، عقب نشینی می کنند برهمین مبنا باید برای شناخت و تبیین بیشتر برنامه ریزی کنیم.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه ،گفت: در حوزه حجاب قوانین و مصوباتی وجود دارد اما در اجرا دچار ضعف شده ایم که در این میان یکی از مشکلات موجود سلیقه ای عمل کردن است و برخی از دستگاه ها اگرچه در رابطه با موضوع عفاف و حجاب فعالیت های کرده اند اما حداقلی بوده، درحالی که تصور کرده اند در حد کمال به وظایف خود عمل کرده اند.

 

وی، اظهار کرد: داشتن بصیرت و آگاهی نسبت به انجام یک کار، دوام و قوام آن عمل را بیشتر خواهد کرد. بنابراین روش بصیرت بخشی و دادن راهکارهای علمی روش موثری برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه است.

 

حجت الاسلام احمدی، تاکید کرد: حیا و عفت از ارکان دین داری است،و نظام مقدس ما، جمهوری اسلامی ایران است نه کلمه ای کمتر و نه بیشتر و اجرای قوانین آن موجب تقویت دین است و با نگاه به وصیت نامه های شهدا درمی یابیم توصیه به عفاف و حجاب جزو سه توصیه برتر شهدا بوده است.

 

کد خبر 1240610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha