جمع آوری ۱۱۰میلیارد تومان زکات در مازندران

حجت الاسلام عالیشاه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب در استان مازندران جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه امروز(۲۷آذر) در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که در شهرستان نکا برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست های راهبردی کمیته امداد احیای فرهنگ خیر و احسان است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به نقش مهم روحانیت در تمامی میدان ها و عرصه های انقلاب اسلامی،‌ افزود: جهاد تبیین و احیای فرهنگ زکات در بین مردم که یک کلید واژه مهم قرآنی است از طریق روحانیت نتایج بسیاری در منطقه و شهرستان ها به همراه داشته است.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب در استان مازندران جمع آوری شده است.

 

وی تصریح کرد:  تمامی  زکات جمع آوری شده در تهیه جهیزیه، لوازم خانگی، احداث مسکن، درمان، رسیدگی به امور معیشت خانواده‌ها، تهیه سبد غذایی، رزمایش مواسات و همدلی، اطعام مهدوی، اطعام حسینی، اطعام فاطمی و ... در استان هزینه می شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه جشنواره علمی ترویجی زکات  ۸دی ماه در مازندران با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار می شود، یادآورشد: این جشنواره با هدف بستر سازی در جامعه به منظور نهادینه نمودن فریضه زکات در سبک زندگی آحاد جامعه، مهیا نمودن عرصه های مدیریتی و اجرایی جامعه در جهت تحقق منویات و فرامین مقام معظم رهبری، ایجاد منظومه ساختار و مفاهیم جریان ساز نقش زکات بانگاه به آینده، زکات در اقتصاد اسلامی، جهاد تبیین مبنی برفراهم سازی زمینه ارتقای سطح آگاهی و بینش جامعه با معرفی کارکردها و تاثیرات اقتصادی و اجتماعی زکات به منظور نظام سازی در جامعه اسلامی، جهاد تبیین تشریح، توجیه، ترویج و فرهنگ سازی زکات با استفاده از جامعه نخبگانی و فرهیختگان دارای تریبون، ایجاد زمینه مناسب در جهت تشویق مردم برای پرداخت زکات، تقویت باورهای دینی، بهره گیری از ظرفیت های عرصه های علمی، فرهنگی، هنری و ... برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره در محورهای کلیپ کوتاه، خوشنویسی، عکس نوشته، طراحی و نقاشی، متن ادبی و داستان نویسی، موشن گرافی و شعر، کتابخوانی، مقاله و... برگزار می شود، گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه جشنواره زکات مستقر در اداره کل کمیته امداد مازندران با شماره ۳۳۲۶۵۹۷۰ ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 1240633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha